Veckoslut

Då var det söndag. Den senare delen av gårdagen spenderades på pingisstället och därefter på en rockbar inne i stan. Det var första gången jag begav mig till pinigsstället helt själv! Och jag överlevde! Spelade i tre kvart kanske och tog en öl. Det var inte så jättemkt folk och de flesta var lite äldre, men det var trevligt.

Efter att ha värmt upp med pingis så drog jag in till stan och mötte upp Kim, en gammal vän från Haparanda som är lärling på en tatueringsstudio här i storstan. Kul med lite Happisfolk som man kan hänga med. Vi tog ett par öl och snackade lite skit. Jag spelade bort en tjuga på en spelmaskin. Fan, jag vinner aldrig nuförtiden. Avslutade kvällen på donken med tre små burgare. Allt som allt en godkänd lördag, jag ger den 3/5 i betyg.

Snart kommer syrran med tillhörande man och hälsar på. Har städat lite tillfället till ära. Ska dra in till stan och käka lite sen.

Snart ska jag och J kanske trubadura på afterwork i Luleå. Fan vad kul! Det var ett tag sedan man spelade inför folk nu. Får förhoppnings betalt så att det täcker resekostnaderna vilket känns bra. Kanske till och med får gratis käk. Namnam! Så här lät det när vi trubadurade i Norrköping förra året:



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback