Insikternas palats

Jag har varit uppe i Norrbotten i nästan två månader nu, med undantag för en kort sväng nere i Stockholm. Hemma. För det är lite så det känns. Stockholm har vuxit sig till ett hem nu. Det är där jag har min vardag och med stor sannolikhet är det där jag kommer bo en lång tid framöver. Något annat känns nästan konstigt vid det här laget. Enda alternativet är att bo utomlands, vilket jag även tänker göra någon gång i framtiden.

Norrbotten är konstigt. Det är sjukt stort men ändå så ofantligt litet. Alla känner alla. Känner man inte någon så känner man någon som känner någon. Skvaller och skitsnack sprider sig som sura infektioner. Vissa gillar det - badar i skiten. Andra inte.

Lite lustigt ändå. Man kommer så lätt till insikt. Efter ett år i Stockholm och två månader i Norrbotten så inser jag direkt att Norrbotten är för litet för mig. Det visste jag iofs även förut, men nu känns det tydligare än någonsin. Självklarheten är total. Det kanske finns en plats för mig i Norrbotten om 10 år eller så, men inte nu.

Har sommarjobbat lite på statoil här i Luleå nu under sommaren. Kan väl konstatera att det är ganska likt jobbet i Haparanda, men på det stora hela måste jag ändå medge att jag trivts bättre med att jobba här i Luleå. Några anledningar:

1. Ingen finska
2. Dubbel bemanning
3. Trevligare människor
4. Folk förstår att en påse kostar pengar
5. Överlag mindre jobbiga människor

Kan mycket väl tänkte mig att jobba mer på Statoil. Mest för pengarnas skull. Känns helt ok ändå.

Har jobbat runt 70 timmar vilket iofs inte är så fruktansvärt mycket. Det är väl ungefär en månads halvtid. Räknar med att få ut runt 7-8k. Fattig student som man är så är det ju självklart välkommet. Ska vara med i en medicinsk studie i augusti som även den ger lite extra i kassan. Kanske till och med har råd att investera i nya träningsskor till hösten. Har haft min nuvarande i snart 5 år. Ser dock ganska nya ut.

What else? Det är väl lika att skriva ner allt som finns att skriva nu på en gång, för det skulle ju inte vara helt osannolikt att jag inte uppdaterar på en månad.

Jag har sprungit en hel del under sommaren. Törs nästan påstå att jag är i toppform konditionsmässigt. Springer säkert en mil utan vidare. Har haft lite problem med benhinnorna men så länge jag stretchar ordentligt och springer på mjukt underlag går det bra. Styrketränandet har däremot legat lite på is nu under sommaren. Tänkte vara och lyfta lite skrot idag. Har gjort om mitt träningsprogram och tänkte göra rutin av tränandet så fort jag kommer ner till Stockholm...

...vilket jag gör den 5e augusti. Då åker jag ner för att gå på festival i form av Sonisphere med Nicke och Macke. Kommer bli helt jävla underbart. Ska se Mötley Crüe, Slayer och Iron Maiden. Totalt omfgod!"#/"¤%&"PEPP. 72 timmar senare ska jag på den medicinska studien. Bra timing med tanke på att det är så många timmar innan studiestart som man måste vara utan alkohol. Det blir tre dagar på klinik, följt av ett par besök för att lämna blodprov och slutligen en efterkontroll. Helt klart den 19e augusti. Därefter är det inte så många dagar till skolan börjar. Tror det är i början på september. Jag vet inte om jag kommer åka upp till Norrbotten eller bli kvar i Stockholm. Beror på om jag har något jobb här uppe, vilket det än så länge inte finns några som helst tecken på att jag kommer ha. Kommer nog ha lite tentor som jag kanske också försöker fixa bort.

Har fotat en del också, samt gjort en ny portfolio som inte ligger uppe ännu. Ska fixa lite bilder idag hade jag tänkt mig. Har även börjat lära mig Flash lite smått. Har tänkt göra det i flera år nu. Tror jag hade det som nyårslöfte ett år också, så det är fan på tiden. Ska bli bäst på det. Har även byggt en hemsida åt en kollega till J. Det är för hennes fotoverksamhet. Tycker personligen att den blev ganska clean och fin. Nu väntar jag bara på att få lite bilder och text som jag kan fylla den med.

Sådär. Det får nog räcka för den här gången. Kommer inte på mycket mer att meddela.

Nu drar jag på gymmet.

Ha det king, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback