1 april och Kenzo

Jag har inte aprillat en enda människa idag, och ingen har aprillat mig heller för den delen. Tråk.

Idag hade jag föreläsning och övning i industriell ekonomi. Total intäkt hit och total kostnad dit, break even och marginaler, räkna ut optimala produktionsvolymer och blablabla. Men helt okej ändå. Det är ju definitivt kunskap man kommer ha nytta av i livet. Ingen jävla flumkurs. Huvudläraren var ganska tråkig, men tjejen som höll i övningen var däremot riktigt bra. Har inte köpt kurslitteraturen ännu. Legenden förtäljer att den kostar 600kr! Dyrt så upp i berget.

Tänkte i vanlig ordning vara och träna ikväll, men eftersom det är fucking stjärttorsdag så hade gymmet stängt redan 20:00. Bara att hoppa på tuben och åka tillbaks. När jag kom fram till skrämarbrink möttes jag av en katt mellan tunnelbanestationen och lägenheten. Den kom fram till mig och sa "mjaaaauw!!" och följde efter mig i säkert 20 meter. Tror den ville att jag skulle ta med mig den hem. Eftersom jag inte kunde träna på gymmet tänkte jag att jag tar en lång promenad istället. Said and done! Gick till hammarbybacken och tillbaks = 1 timme promenad. Passerade ett träd som jag såg två människor stå och kolla på. Vid närmare undersökning visade sig att de kollade på en affich som upplyste om att en katt var på vift. Gissa vilken kat?!?!?! Den var jävligt lik den som kommit fram till mig för bara någon timme sedan. Jag ringde genast numret som stod på affichen och kom fram till något djursjukhus. Lämnade ett meddelande och 5 minuter senare blev jag uppringd av en kvinna. Berättade allt jag visste och att jag skulle ringa igen ifall jag såg katten (som tydligen heter Kenzo), hon lät väldigt glad och tacksam. Hon skulle ut och leta efter honom imorn. När jag kom tillbaks från promenaden gick jag runt kvarteret en gång och försökte hitta Kenzo, men utan resultat. Hoppas han hittar hem igen. Jag fick lite dåligt samvete, för jag tänkte att det säkert var en kisse som gått vilse när han kom fram till mig. Med facit i hand borde man kanske tagit med honom hem. Hoppas du mår bra Kenzo, var du än är!

Nu ska det sovas. Ska vara och morgonträna för omväxlings skull. Macke kommer och hälar på imorn. Blir trevligt!

Godnatt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback