Nikon

Efter evigheter av beslutsångest så skedde det otänkbara idag. Jag beslutade mig. Med modiga steg klev jag in i fotobutiken och sa att jag ville kolla på en Nikon D90 - min tilltänkta nya kamera. Jag klämde lite på den och kände till slut att jag ville ha den. Då skedde det otänkbara en gång till. Den var slut. De hade bara ett visningsex inne. Den sista hade sålts igår. När jag skulle vara och kolla på den igår så hann butiken stänga på sekunden innan jag hade hittat dit.

Ödet kanske försöker förklara för mig att jag inte ska ha en Nikon D90. Det kanske vill att jag ska byta till Canon. Men det vill inte jag. Allting är tvärtom på Canon. Man vrider objektivet åt fel håll när man ska zooma och man ställer slutartid åt fel hål när man vrider på ratten. Dessutom är själva namnet "Canon" inte lika fint som "Nikon".

Jag skulle kunna döpa min icke existerande hund till Nikon.

Imorn är det fredag. Ska vara och träna för första gången här i storstan hade jag tänkt. Kanske dricka någon öl. Inte samtidigt.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback