Inglorious Basterds

Från och med idag har jag tänkt att våldssparka lite liv i bloggen genom att försöka uppdatera minst en gång om dagen. Innehållet kanske blir lidande ibland men jag filosoferar som så att tråkigt innehåll är bättre än inget alls. Det kanske är helt fel men vi testar.
Igår var jag och Jojjan och kollade inglorious basterds på bio. Vi laddade upp med lite thaimat innan vi begav oss mot bion, och väl på plats maxade vi uppladdningen med lite biochips och en fanta. Den här gången blev det sourcream-smak på chipsen men nästa gång blir det bacon. Det är skrivet i stjärnorna.
Filmen var bra. Vi kom överens om att den fick en fyra av fem möjliga. Den var snygg och jävligt brutal, men ändå brutal på ett verklighetstroget sätt. Det vred sig i magen av obehag samtidigt som skrattnerverna stimulerades på ett nästan ofrivilligt sätt. Är det någon som gör övervåld roligt så är det Tarantino. Vi tyckte dock filmen kunde ha slutat lite bättre. Det skapades lite luckor som man hoppas få ifyllda mot slutet av filmen, men som förblev luckor. Det kändes inte fulländat, men ändå jävligt bra. Se den om ni inte redan har gjort det.


Nu sitter jag på laboration i grafisk teknik och väntar på att få redovisa mina labbar. Har väntat i en kvart snart och misstänker att jag kommer få vänta en kvart till.
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback