Exit light, enter night!

På söndag ska jag till globen för att bevittna ett av mina största favoritband, nämligen Metallica! Det kommer bli en kväll värd att minnas. Jag har kollat upp setlisten och kunde konstatera att jag med stor sannolikhet kommer upprätta ett stånd samt eventuellt även utsöndra en och annan tår. Kanske allt på samma gång.
Hela 18 låtar verkar det som att man kommer få sina trumhinnor stimulerade av, bland annat hela nya plattan men även de största hitsen i form av t.ex. "Enter Sandman", "One", "Master of Puppets", "Creeping Death" osv. Det är lite av en dröm som går i uppfyllelse. Jag känner mig som ett barn på julafton.

Jag har värmt upp med bland annat följande youtube-klipp på när Metallica spelar i Ryssland. Året var 1991 och "The Black Album" hade just nått skivaffärerna. Det var ungefär vid den här tiden jag köpte min första kassett i form av just "The Black Album", av en kusin för 20kr. Jag minns det som igår fastän det snart är 20 år sedan. Hur som helst. Vilken enormt störd känsla det måste vara att spela inför en folkmängd så stor så att den nästan täcker hela ens synfält. Man har uppskattat publiken till någonstans runt 1 miljon galna ryssar. Det krävdes över 1000 soldater runt scen för att det ens skulle vara genomförbart. Snacka om galet. Nästan som när jag spelade i Ryssland förra året!



På söndag smäller det! Hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback