Mixin' it up!

Då var det onsdag igen. Det har varit en bra vecka! I helgen fyllde Johanna år. Hon gillade min present. Tur. Vi drack öl, spelade lite musik, gjorde tårta och hade det allmänt trevligt. Nu är jag tillbaka i Norrköping. Började läsa två nya kurser idag; analys 2 och datorgrafik. Det verkade inte överdrivet roligt. Jag tror jag börjar bli lite skoltrött, men jag ska försöka hålla flaggan i topp och ta mig igneom det här året. Det ska nog gå.

Nu har jag förresten fixat min vanliga dator som kraschade för någon vecka sedan. Jag har suttit på laptopen i evigheter men nu kan jag äntligen mixa musik igen. Jag har arbetat med Passion Lane's nya demo idag. Det kommer nog bli jävligt fett. Kanske det bästa jag gjort hittills. Grymma låtar, bra inspelat och förhoppningsvis kommer det även vara grymt mixat. Har suttit och lyssnat på det jag mixat hittills på repeat i säkert en timme. Jag gör alltid så när jag börjar tycka att det låter bra. Det är nog en ovana, man blir van vid hur det låter tillslut. Inte optimalt. Ska lyssna med fräscha öron imorn. Det brukar vara de två första fräscha lyssningarna som ger mest information om vad man ska fixa till. Gäller att ha vässat pennan och anteckna järnet medan öronen bearbetar ljudvågorna. Den här gången kommer jag överlag att trixa mer med effekter och kanske trigga lite mer än vanligt. Det ska låta kommersiellt. Inte för att skryta men jag börjar faktiskt känna mig ganska duktig på det här med att mixa musik.

Imorn kommer mitt solsken hit till Norrköping och hänger. Till helgen ska vi äta finmiddag då det inte var möjligt att göra det i Gamleby. Det ska nog även repas lite på setlisten inför nästa torsdag då vi ska ha premiärspelning här i Norrköping! Den 26 mars på "Salige munken." Det blir en musiksensation! Missa inte. Måste nog hinna klippa lite thailandsfilm i helgen också. Det kommer nog bli värsta långfilmen, den är redan uppe i hela 40 minuter och jag tror bara att vi är snäppet längre än halvvägs. Jag längtar tillbaks till Thailand. Det var så fint. Jag vill höra vågorna slå mot stranden, känna skillnaden när man kliver av planet, dricka en coconutshake, byta bungalow för att det är myror överallt, höra geckoödlorna sjunga "Geck-oooo". Mmm. Underbart. Men i sommar kanske det blir fjällvandring. Det blir säkert bra det med.

Ett tips till alla som åker utomlands: filma! Man återupplever resan mycket starkare genom film än genom bilder. Sedan är det ju faktiskt ganska roligt att sitta och klippa och pilla också. Hoppas det går att åka bort igen inom en snar framtid. Måste spela in en uppföljare!

Nu ska jag kolla ett avsnitt Bleach och sen sova. Ha det gött.

Kommentarer
Postat av: j

skulle fan kunna tänka mig att ta myrstugan doubble up om vi bara fick vara på hat yao just nu! *

2009-03-19 @ 01:18:02
Postat av: j



oj jag fick nog blixtdyslexi, double schåklart! ;P

2009-03-19 @ 01:19:46
Postat av: Mikael

Haha. Jag skulle ta myggstugan dubbelt upp :) Aaaah, det kliar bara jag tänker på det.

2009-03-19 @ 12:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback