Mission Metallica i sthlm = fail fail fail!!!

Igår var jag pepp som ett as då jag skulle till Stockholm för att se på Metallica. Dagen började med några öl på Harry B James, stämningen var på topp och alla såg fram emot att få bevittna världens största hårdrocksband in action. Väl inne i globen så hinner det gå nästan en timme från att första förbandet skulle ha spelat tills att tre av fyra Metallica-medlemmer kliver ut på scen för att meddela att sångaren James är magsjuk vilket tyvärr även innebär att kvällens show är inställd. Jag trodde det var världens sjukaste skämt först.

Det var det inte.

Det var nog ett av de största anti-klimaxen jag varit med om under mina år här på planeten. Så sjukt sugigt. Det är kanske sånt som händer? Han kanske söp till rejält dagen innen (då de också spelade på globen) och var sjukt ågren, eller så var det verkligen magsjuka han drabbades av. Det kommer förbi ett mysterium gissar jag. Nåja, de lovade i alla fall att komma tillbaka i maj och genomföra showen då istället. Det blir säkert bra, men jag har ingen aning ifall jag kommer kunna åka då. Vi får se. Kändes ganska meningslöst att bränna flera hundra på att resa till sthlm tur och retur samt på öl och mat för att slutligen bli nerpissad av ödets gudinna. Nu antar jag att något jävligt bra kommer hända inom en snar framtid. Jag tror nämligen på att det alltid tar ut sig på något sätt. Händer det något jävligt dåligt så följs det upp av något jävligt bra. En slags universell balans.

Idag har jag bara pluggats matte tillsammans med min partner in chrime, Christoffer. Imorn ska vi upp kl 9 för att köra vidare på matte-racet. På fredag är det tenta. Vi beslutade oss för att totalskita i programmeringstentan som är nu på onsdag, så att vi kan koncentrera oss 137% på matten. Jag tror det kommer att gå fint. Plockar programmeringen i juni istället.

Nu ska jag se på film. The Wrestler!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Niklas

vem fan drar till sjukhuset om man är bakis? :D

2009-03-10 @ 10:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback