Jahapp

Idag var jag på mattelektion för första gången på aslänge. Min lärare var förvänad över mitt och Kristoffers finfina resultat på kontrollskrivningen med tanke på hur lite vi har brytt oss om att besöka lektionerna. Jag förklarade att vi hade vår egen strategi och att vi testar köra på den tills vidare. Han tyckte att det bevisligen verkade fungera bra men hälsade oss varmt välkomna ändå. Efter matten satt jag hemma och svälte i tre timmar då magen var tom pga. utebliven frukost. Jag måste bli bättre på att lyssna på min mage och börja ge den mat när den ber om det. Jag lagade till slut en laxröra med lite pasta. Det blev grymt gott. Jag börjar känna att jag börjar behärska matlagning helt okej nu. Man börjar som få den där fingertoppskänslan för hur det ska gå till. Det är kul. Man kanske skulle bli satsa på en karriär inom kockyrket? Känns inte helt otänkbart ändå. Jag skulle vilja jobba som typ Jamie Oliver eller någon, där varje maträtt är värsta konstverket. Den ena rätten är aldrig den andra lik. Fin bonus att få kombinera matlagning med tv-produktion också. Jamie Oliver gör ganska bra tv ändå. Har alltid diggat programmen. När jag blir rik så ska jag anställa honom som kock i en vecka. Mm... nästan en liten dröm.

Strax innan kl. 16 så rusade jag och Chris mot musikbörsen här i stan för att utforska deras nattrea. Det händer bara en gång per år så det är ju ett måste. Dessutom förtäljer legenden att Norrköping har den bästa nattrean i hela Sverige. Under generationer har ryktet fortplantat sig genom Sverige, i mörka hörn på rökiga barer och i form av små notiser på undersidan av toalocken på offentliga toaletter. Det kan faktiskt stämma. Mycket var sjukt billigt. Jag hittade en akustisk gitarr för 4k som ursprungligen hade kostat 7.5k. Jag var så här (sträcker ut armarna jättebrett) nära på att köpa den. Jag provspelade i en evighet, velade i hundra år medan jag kände hur beslutsångesten våldtog mig i brunögat. Jag provspelade lite till och insåg till slut att jag måste prioritera andra utgifter. Det var ett stort steg för mig att ta det beslutet. Nästan som terapi. Halleluja.

Nu sitter jag i gamleby och känner byluften fylla mina lungor. I helgen blir det nog en hel del pluggande. Nu är det turbo boost inför tentorna.

Ska nog sova nu. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback