In a rich mans world

Det är fredag morgon, klockan är 08:30 är och jag är i Gamleby. Skrev just färdigt det sista på vår lilla matlab-rapport och skickade iväg det till gruppen. Det blir säkert bra... bör duga i finanskris.

Idag ska jag nog inte göra så mycket. Är ganska fattig så det blir att leva snålt tills min gamle vän csn känner för att komma och hälsa på. Som tur är har hon lovat komma och hälsa på nästa vecka. Great success. Jag borde ta tag i programmeringen som jag för närvarande ligger sjukt deprimerande mycket cp efter i. Det blir nog att göra ett litet ryck nu till veckan.
Jag vill vara rik. Jag vet att pengar inte gör en lyckligare i det långa loppet men för närvarande skulle det sitta ganska fint med en bonusmille på kontot. Hade jag pengar så skulle jag bland annat göra följande: köpa en fet systemkamera, köpa en fet videokamera, uppdatera min inspelningsmiljö med nya feta monitorer och nytt ljudkort, köpa en bas, köpa en ny akustisk gitarr, akustikreglera mitt studentrum, åka taxi mellan Norrköping och Gamleby, fylla min kyl till bristningsgränsen, anställa en butler för en dag samt eventuellt dra bort ett tag från tråksverige för att åka runt planeten med Johanna. Jag skulle nog köpa lite nya kläder också. Och kanske ta en all you can eat ribs på olearys. Vänta bara när jag blir civilingenjör och släpper någon cool uppfinning. Då smäller det. Bang!

Nu ska jag nog ha lite frukost.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback