Tillbaks till civilisationen

Då var man tillbaks i Norrköping efter en ganska lång helg uppe i det ovanligt snöstormiga Norrbotten. Fick som sagt skjuts hem till Haparanda ifrån Luleå flygplats av min kusin på torsdagen. Vi pratade en hel del om musik, om en massa band och konserter som vi hade varit på osv. Jag nämnde att det skulle vara roligt att trubadura lite i sommar och fick en massa tips av honom rörande ämnet, gammal trubadur som han är. Jag blev även väldigt insatt i bär- och viltbranchen då min kusin råkar arbeta i den. Han hade en förvånansvärt stor mängd information att dela med sig av. Nu vet jag allt om hur viktigt det är att ha fryshus på så många olika geografiska platser som möjligt då skördarna kan slå väldigt olika från år till år, hur köttpriserna i Europa sköt i luften när Irland skärpte lagstifningen gällande köttimport (främst från Brasilien) samt hur finanskrisen påverkat hela spektaklet under senare dagar. Det var faktiskt förvånansvärt intressant.

Oj, nu blev det plötsligt sent. Jag hade tänkt skriva lite mer om helgen men för en gångs skull ska jag försöka ta tag i mina vanor och börja gå och lägga mig i någorlunda god tid. Jag borde egentligen sova minst 8 timmar med tanke på träningen. Nu sovar jag runt 6 timmar i genomsnitt. Inte speciellt optimalt. I och för sig anser jag inte att man nödvändigtvis måste vara hundra procent optimal på alla fronter, men när man sover lite samtidigt som man tränar mycket så blir man extra trött då man tappar sömntimmar (jämfört med om man inte tränar). Jag tror jag har blivit lite beroende av euroshoppers energidricka på morgonförläsningarna. Satfläsk.

Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback