Naken

Seg dag. Har nästan inte gjort något vettigt. Var ut och promerade en sväng. Det blåste så hårt att jag inte kunde ha på mig min hatt. Fick hålla i den under hela promenaden. Medan jag gick så slog det mig att jag inte har en aning om hur Norrköping egentligen ser ut fastän jag har bott här i ett år nu. Jag vet liksom bara hur centrum ser ut. Skulle jag gå 1 km i valfri riktning så skulle jag inte känna igen mig. Har inte heller åkt spårvagn en enda gång sedan jag flyttade hit. Nästan lite sorgligt.

Imorn ska jag åka till Stockholm och kolla på en lägenhet med Johanna. Södermalm denna gång. Lär ju inte få den med tanke på all konkurrens men man måste ju försöka.

Jag mailade en studenttidning i Stockholm idag och frågade ifall det fanns någon möjlighet att skriva något för dem när jag väl stationerat mig på KTH. Ska på intervju här någon dag och visa upp mig. Trevligt.

Jo förresten! Det har faktiskt visst hänt en alldeles otroligt spektakulär grej idag. Jag rakade av mig allt mitt majestätiska skägg som jag låtit gro under hela sommaren. Inte för att det var någon särskilt jätteimponerande kvantitet ansiktsbehåring, men ändå en hyffsad mängd. Det kändes som att det var dags att ta farväl, i alla fall för denna gång. Känner mig naken i ansiktet. Jag började nästan gilla att ha skägg. Hann få ganska många uppmuntrande skäggkommentarer under min korta skäggkarriär. Johanna tyckte att det ramade in mitt ansikte på ett fint sätt. Saknar det redan.

R.I.P skägget.

Fast vi ses nog igen inom en snar framtid.

Det brukar bli så.

Kommentarer
Postat av: J

Många dagar på denna jord

Kring dig vi strödde de varmaste ord

Till hilmen och änglarnas hem du nu far

Och där ska du vila i, tja, kanske inte alla, men några dar.



Veckor av lägenhetsjakt och stress

Gjorde din ägare lite less

Men hyveln i handen och skummet på topp

var det rätta beslutet att raka dig bort



Nu ligger du där i ett handfat så kallt

Och känner att Mikael, han var ju ditt allt

Men ofta är det så med det som är bra

Att det kommer tillbaka en vacker dag



RIP skägget. Vi lär ju ses igen någon gång.

Postat av: Mikael

Måste skriva en låt! :)

2009-08-20 @ 11:13:12
Postat av: Tomasz

Välkommen till Stockholm. Senast jag läste här på bloggen var du långt norr upp, eller hur? Södermalm är fantastiskt. Hoppas ni hittar en lägenhet.

2009-08-24 @ 19:42:42
URL: http://marathonman.blogsome.com
Postat av: Mikael

Tomasz: Tack! Det stämmer nog. Har bott i Norrköping i ett år och nu blir det alltså Sthlm. Innan dess var det Piteå och Luleå uppe i good ol norrbotten. Vi fick en lägenhet inte så långt från globen faktiskt.

2009-08-25 @ 12:08:20
URL: http://mikael.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback