King of pop

Då var videotentan DONE! Jag svarade på alla frågor. Tror det kan ha gått riktigt bra men egentligen spelar det ingen roll för jag kan nog inte få högsta betyg på kursen eftersom projektarbetet inte blev världens mest lyckade. Jag pluggade mest för att jag är jävligt intresserad av skiten och vill helt enkelt kunna. En fråga var "Du ska ljussätta en scen i en skräck film, hur gör du?". Jag svarade att ljuset beror helt på vilken miljö och vad för slags scen det är, så jag började med att definiera det. Jag skrev att min scen utspelar sig i ett hus, mördaren har just sabbat strömmen så allt är totalt mörker. Nu tänder offret sin tändare, som också fick vara min enda ljussättning. Den lyser upp hennes ansikte och närmsta omgivningen. Hon fumlar runt, går in i något, vänder sig om med sin tändare varpå mördaren kliver fram ur mörkret. Hon tappar tändaren, allt blir mörkt och scenen avslutas med ett SKRIIIIIIIIIIIIK!!!!!! Haha. Undrar om jag får något poäng. Tycker det är en klockren skräckfilmsscen. Trepunktsljussättning fuck you. Tändare is the way to go.

Igår kollade jag på Michael Jackson's "Ghosts". Bra skit. Den feta gubben är MJ. Ganska brutal sminkkonst. Jag minns när jag var liten, då var typ Michael Jackson tillsammans med Per Gessle mina absolut största idoler. MJ har nog fortfarande en plats där någonstans... Perra däremot... nja. Jag vill också lära mig dansa som en gud. Så sjukt amazing alltså. Truly the king of pop. Amen. Skulle vara schysst att se honom i sommar när han kör sina sista shower, men kommer inte ha råd. Damn. Nåja, youtube finns ju alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback