Good evening Sweden

Jag råkade surfa in på kirunafestivalens hemsida och blev tungt sugen på att åka. Hellacopters, The Hives, Sahara Hotnights, Mustasch och Håkan Hellström spelar. Skulle nog kunna ha blivit ganska lajbans om det inte vore för att jag måste jobba.

Bajsch.

Annars känns livet ganska bra just nu. Var och repade med coverbandet igår, vi ska typ lära oss 15 nya låtar till nästa tisdag. Helt bananas - men det blir nog bra. Måste bara se till att fixa några spelningar nu under sommaren så ni får ta del av vår magi. Tänk er att ni typ varit på värsta festivalspelningen och går in på närmaste öltält, lite salongsberusad och ungefär lika pepp som en kåt duracellkanin på amfetamin. Plötsligt drar rökmaskinen på den lilla öltältsscenen igång på max samtidigt som värsta gitarronanisolot smeker publikens trumhinnor i kombo med feta introtrumsolot from hell... ni vet, så där som det brukar vara. Därefter flyger Mathias ut genom rökdimman som en påtänd chimpans och skriker "Good Evening Sweeedeeeen!!" så högpitchat så att allt glas inom en radie på 3 km spricker, tre i publiken avlider och en fågel exploderar. Man vet inte riktigt vad som pågår men man känner på sig att det är något ganska jävla häftigt och speciellt som väntar.

Kommentarer
Postat av: Jojjan

Fågel exploderar, haha!:) Händer alltid på mina spelningar, så du vet.

2008-06-26 @ 12:57:01
Postat av: Mikael

Haha, och jag som trodde vi skulle bli unika med våra fågelexplosioner.. ;)

2008-06-26 @ 21:31:39
Postat av: Anonym

synd, redan taget. men du, fågel som kräks? ashäftigt, skulle jag lätt fixa redan om vi inte redan hade etablerat oss inom fågelexplosionskonsten.

2008-06-26 @ 22:44:54
Postat av: J

Pop är den nya rocken!

2008-06-27 @ 10:30:54
Postat av: Mikael

Oj, hur ser det ut när en fågel kräks egentligen? Kanske skulle vara något, får rådgöra med de övriga i bandet. De verkade dock överförtjusta i just fågelexplosioner så det kan bli knepigt... hur tänkte ni egentligen när ni valde att etablera er inom fågelexplosionskonsten? Passar det verkligen er musik? Jag hade fått för mig att det var mer av en rock n roll-grej.

2008-06-27 @ 10:31:26
Postat av: Mikael

Shit. Du är ju snabb som en bäver. Hann inte ens rätta till min kommentar.

2008-06-27 @ 10:32:01
Postat av: J

Destiny!

2008-06-27 @ 15:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback