Lite filmer

Här följer lite filmer som jag sett den senaste tiden och som jag kände att det kunde vara värt att yttra några ord om.


I AM LEGEND



Rätt bra rulle med Will Smith, som ärligt talat inte har gjort så många dåliga filmer. Någon "Man in Black" var väl rätt jävla kass men annars har han hållt ganska hög standard genom åren, och så är även fallet här. Jag tycker fortfarande "The Fresh Prince in Bel Air" är bland de roligaste serierna fastän jag sett alla avsnitt väldigt, väldigt.... väldigt många gånger, så en viss förkärlek till Will Smith finns ju såklart. Jag brukar oftast skriva själv om vad filmerna handlar om, men nu är jag lat och citerar istället imdb:

 "It is the year 2012. In the ruins of New York city. Robert Neville who is a military scientist who is the lone survivor of a biochemical disease which was supposed to cure cancer 3 years previous. With only blood thirsty zombies as his neighbors and his trusty dog, Samantha, Robert is trying to discover a cure for this disease and to find out any other people who might have also survived." (http://www.imdb.com/)

Filmen kändes välgjord och var stundtals rätt spännande. Det var rätt coolt att se hur New York skulle se ut ifall naturen fick härja fritt där i några år. Ganska realistiskt också. Will Smith måste ha tränat och deffat rejält inför rollen då han verkade vara snäppet biffigare än normalt.

Betyg: MMMM


POWDER



Nästa film ut är "Powder". Såg den första gången när jag var liten (1995), och kom bara ihåg den för att den var så sorglig. Nu var den dock inte fullt lika sorglig men fortfarande ganska jävla sorglig. Den är inte så känd och var inte direkt jättelätt att få tag på. Jag kan inte riktigt förstå varför då den är väldigt bra. Vissa scener är typ helt fucking skitbra. Se den! Nu! (om du får tag på den). Även här citerar jag imdb, där jag för övrigt inte kan förstå att den bara fått 5.9 i betyg.

"When sheriff Barnum investigates the death of an elderly rural resident, he discovers a teenage grandson living in the basement. Raised by his grandparents, he has experienced the world only through books, never leaving the family farm. He is sent to a state home for boys where he has trouble fitting in socially. His odd appearance and unusual abilities cause the small town residents to fear and ridicule him. However, not all are afraid. Some begin to view his potential and gifts with wonderment." (http://www.imdb.com/)

Betyg: MMMM


THE HOST



...eller "Gwoemul" som den heter på koreanska. Hm... ganska skum film faktiskt, har fortfarande inte kommit underfund med om jag gillade den eller inte. Den var då inte direkt lik något annat man sett. Handlar typ om att kemikalier dumpas i en flod varpå ett otroligt fult och nästintill skrattretande, fisk/rått/kackerlack-liknande monster uppstår som springer runt och äter upp folk. Ruggit fulsnygg film, man måste tamejfan se den för att förstå. Det är därför jag gillar asiatiska filmer så grymt mycket. Det går i många fall inte att beskriva dem i ord.

"The film revolves around Park Hee-bong, a man in his late 60s. Park runs a small snack bar on the banks of the Han River and lives with his two sons, one daughter, and one granddaughter. The Parks seem to lead a quite ordinary and peaceful life, but maybe a bit poorer than the average Seoulite. Hee-bong's elder son Gang-du is an immature and incompetent man in his 40s, whose wife left home long ago. Nam-il is the youngest son, an unemployed grumbler, and daughter Nam-joo is an archery medalist and member of the national team. One day, an unidentified monster suddenly appears from the depths of the Han River and spreads panic and death, and Gang-du's daughter Hyun-seo is carried off by the monster and disappears. All the family members are in a great agony because they lost someone very dear to them. But when they find out she is still alive, they resolve to save her." (http://www.imdb.com/)

Betyg: MMM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback