Bostongurka

Argh, har en fucking akustiktenta på onsdag som käkar allt mitt fokus just nu. På fredag blir det dessutom inspelningsteknikspresentation (jo hej vilket långt ord) där jag ska presentera en låt som jag spelat in och mixat under kursen, i det här fallet ett rockband från Piteå. Ska även skrivas en rapport som jag inte ens börjat med... ångest.

Hade filmkväll igår och såg hela tre filmer på raken. Det var "I am legend", "Powder" och "The Host". Alla var bra förutom the host som iofs inte var skitdålig, mest bara skum. Kan ju tillägga att den var asiatisk, och då brukar det ju inte följa bestämda hollywood-normer, vilket kan vara till det bättre eller till det sämre. I det här fallet var det till det sämre.

Jag börjar äntligen komma igång med webdesignandet/programmerandet igen. Det ska bli skönt nu när det blir lite lugnare på skolfronten och man kan börja ägna lite mer tid till det. Ska tamejfan knåpa ihop en schyst portfolio nu under året. Det ska vara mitt nyårslöfte hade jag tänkt mig.

Har förresten börjat läsa en skitbra bok på senaste tiden. "En kortfattad historik över nästan allting" heter den. Lagom vetenskaplig, filosofisk och djup för att falla mig perfekt i smaken. Jag älskar böcker och filmer som sätter fart på tankarna ett bra tag framöver. Det här är precis en sån bok. Fucking wonderful.

Nu ska jag fixa korv med bröd. Jag tror bostongurkan kan vara en av världens bästa uppfinningar.


Soundtrack of this blog

Classic Bullet - MCL

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Thank you for this outstanding article.

Postat av: Anonym

Thank you for this outstanding article.

2008-01-28 @ 02:49:03
URL: http://.laptopbatterybbs.com
Postat av: Anonym

a good read

2008-02-20 @ 01:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback