Reunion

Imorn är det inspelningshelg för mig och M. Det är tydligen något rockband med Hellacopters-stuk som vi igenom noga utvalda mickar ska fånga på ett digitalt lagringsmedium. Tror det kan bli kul. Det var ett tag sedan man satt i kontrollrummet på skolan och rattade.

Igår var vi till Haparanda och besökte IKEA-skiten för den enmiljonte gången. Jag köpte en massa påslakan som jag ska riva sönder och klä in en drös isoleringsskivor med. Tanken är att jag ska hänga dem på väggen i mitt lilla inspelningsrum så man får en någorlunda akustik som inte låter sillburk. Ska bli intressant att se vad det blir av det hela. Nästa vecka börjar vi iaf att spela in eget material lite smått här hemma. Det blir nog bra.

Nästa vecka kommer M. upp från Örebro och hälsar på, vilket ska bli skönt som fan. Var ett bra tag sedan man sågs... måste ha varit när jag började på musikhögskolan i Piteå. Det har inte blivit att träffas så mycket sedan vi lämnade good ol' Haparanda till det förflutna. Det känns jävligt synd för jag har få kompisar som jag känt och fortsattit känna genom hela livet, och M. är lätt en av dem. Jag minns ännu första dagen när vi skulle börja första klass och vi sprang runt och härjade som idioter. Ett av de få barndomsminnen som inte har tynat bort i tomma intet. Ska bli kul som fan att bara hänga och spela in lite kick ass rock n roll.

Over and out.

Nya Him-skivan är förresten rätt jävla bra. Och nya Nightwish var bättre än väntat. Återkommer på den fronten.

Sountrack of this blog
HIM - Bleed Well

Kommentarer
Postat av: agnes

åh, nya him skivan lovely!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback