Thursday morning

Sitter på skolan och väntar på att ett inspelningsseminarium ska börja. Alla ljudstudenter ska spela upp någon inspelning som de gjort under året, och därefter få kritik av andra studenter och lärare. Jag ska spela upp en Deep Purple-cover, "Fireball", som jag och Rickard i min klass spelade in med studiomusikerna. Hittade inte orginalskivan så det blev att bränna ner en WMA på 128kbps. Undra om någon hör skillnad?

Annars händer det inte så farligt mycket just nu. Eller ja, en del händer det faktiskt men det är ju så klart top secret än så länge. Igår hade för övrigt Pirates of the carribean 3 premiär. Det var ju på tiden. Tror vi ska vara och så den imorn eller på lördag, fast det lär ju vara maxat med folk på bion. En gång när vi kollade "Stranger than fiction" (som för övrigt är så jävla bra!!!) så var det bara vi i salongen. Det var rätt lyxigt. Såg förresten spider man 3 här om dagen också. Ingen hit alltså.

Oh, på tal om bio... baconchips! BAAACOOOCHIIIIPS!!! Så jävla gott. Jag tycker alla affärer borde ha varma baconchips bakom kassan som man kunde handla till bärsen. En kall öl, varma bacon chips och en bra film kan ju helt enkelt inte misslyckas. You know I'm right.


Soundtrack of this blog
Deep Purple - Fireball

Kommentarer
Postat av: Jarno

Du får berätta om någon hörde skillnad. Det borde de göra om de är ljudstudenter. ;)

Postat av: Mikael

Ingen kommenterade kvalitén. Kan ju till viss del bero på att de inte hade någon referens. 128kbps WMA ska enligt microsoft vara i audiofil-klass, själv kan jag höra lite skillnad bland de högre frekvenserna, fast mindre än motsvarande MP3. :)

2007-05-24 @ 14:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback