Ben & Jerry's

Nu är det officiellt. Ben & Jerry's tillverkar den godaste glassen. Visserligen så kostar en liten burk närmare 50 kr, men med tanke på smakorgasmen som det innebär så är det lätt värt det. Jag var på ica och handlade när jag upptäckte att de fått in lite nya smaker, bland annat "cookie dough" som typ är vaniljglass med kakdeg i. Helt genialiskt och helt galet gott.

Det var bara någon månad sedan som det inte ens gick att få tag på Ben & Jerry's här i Luleå, men nu finns alltså denna gudomligt goda glass på åtminstonne på tre olika affärer här. Jag minns än idag glädjen som bubblade upp inom mig då jag upptäckte att det gick att köpa Ben & Jerry's här i Luleå. Det var som att jag hade varit blind hela mitt liv och just fått tillbaka synen. Det var sann kärlek.

Jag känner dock att det är min plikt att även utfärda en liten varning tillsammans med alla dessa ovationer. Ben & Jerry's är till en viss del som en drog och därför också svårt beroendeframkallande. När man väl smakat Ben & Jerry's så framstår all annan glass som bäveravföring i jämförelse.

Man har inte ätit glass förrän man har ätit Ben & Jerrys!



Andra bloggar om:
, ,

Kommentarer
Postat av: Saraaah

I dito that!!

2007-07-28 @ 21:02:41
Postat av: Mikael

oh ja!

2007-07-31 @ 01:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback