Randy Rhoads

En av mina stora gitarrhjältar är lätt Randy Rhoads, den lilla killen med de magiska fingrarna. Jag satt på bussen för ett tag sen då min iPod rullade in på en gammal Ozzy-konsert från tiden med Randy Rhoads på gitarr. Hans ylande gitarrtoner och magiska solon ger mig kalla kårar av välbehag. Faktumet att han dog så ung (han omkom i en flygolycka) med hela livet framför sig får mig att känna mig gråtfärdig varje gång jag lyssnar på musiken. "Ozzy - A tribute to Randy Rhoads" är något som bör finnas med i varje skivsamling. Jag tror det är den bästa liveplattan jag vet. Precis som bra musik ska vara...

Helt magisk.

Rest in peace, Randy.


Kommentarer
Postat av: Tomczek

Låter intressant. Har dessvärre inte den plattan men man kanske borde kolla upp det. Hur går det annars med plugget?

Postat av: Mikael

Hehe, jag har den faktiskt inte heller men när nästa beställning får av till cdon så har jag den definitivt. Det går lite trögt med pluggandet, har lite inlämningsuppgifter och skit som jag inte gjort ännu. Ska börja ta tag i skolan nu innan det går helt åt skogen. Klarade en PA-tenta som jag hade förra veckan iaf.

2007-01-18 @ 18:57:47
Postat av: Anonym

okej coolt

2007-11-22 @ 18:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback