Ozzy?... meatloaf?... Oz.. Meat... OZZY OSBOURNE FFS!!!

När jag kollade SwedenRocks hemsida här i veckan så var det som att bli knullad i ögat av en borrmaskin. Meatloaf kommer dit. Yey!! Or not. Han har väl ett par hits i bagaget men han känns ganska avdankad vid det här laget. Inget jag vill betala för. God damn it, hoppas SwedenRock drar någon feting skräll och presenterar något riktigt otippat som typ Metallica. Fast det vet vi alla att aldrig kommer hända. Iofs hade SwedenRock ett bra startfält i år med Motörhead, Blind Guardian och Heaven and Hell. Men att presentera Meatloaf drog fan ner helhetsintrycket på hela skiten liksom. Det finns säkert en massa folk som vill se snubben men jag är inte en av dem. Nåja, det blir säkert bra i slutändan. Jag ska i alla fall drömma om riktigt feta headliners till SwedenRock, för det lär de behöva. Jag menar... med tanke på att...

...OZZY fucking OSBOURNE kommer till hultsfred i sommar. Jodå, ni läste rätt. De presenterade honom på hemsidan alldeles nyss. Det är ju bara något som inte får missas. Jag hoppades lite på att hultsfred skulle skrälla och presentera Metallica som det ryktades om för någon vecka sedan, fast enbart Ozzy är ju hur bra som helst. Det blir nog bra det här. Bark at the moon!

 


Soundtrack of this blog
Ozzy Osbourne and Randy Rhoads - Crazy train

Andra bloggar om:
, , , ,

Kommentarer
Postat av: sarah

Hah, jag vet nog att du brukar gå omkring och nynna på Meatloaf melodier :P

2007-01-22 @ 11:56:05
Postat av: Mikael

Damn. Jag som hoppades på att ingen hade hört det 0_o

2007-01-22 @ 16:40:22
Postat av: Jarno

Ozzy har inte släppt något som existensberättigar honom som artister sedan 1996, vilket var flera år sedan. Nej, helt onödig bokning som förmodligen kostar mer än vad den smakar.

Själv tippar jag på att han inte kommer den här gången heller. Vad gäller Meat Loaf så är ny plattan ganska bra.

Postat av: Tomczek

Grattis! Synd att inte Metallica kommer! Fan, blev lite nostalgisk idag när jag lyssnade igenom några gamla godingar!

2007-01-23 @ 20:21:36
URL: http://marathonmn.blogsome.com
Postat av: Mikael

Jarno: Smaken är som baken, delad. Och hårig. Ozzy är en av de största frontfigurerna på hårdrocksscenen och eftersom jag aldrig sett honom så ser jag honom 1000 gånger framför meatloaf, enbart därför. Sen att han gjort en lysnade karriär med massa bra musik är ju en schysst bonus.

Tomczek: Thanks! Jag har också lyssnat på en massa gammal metallica senaste tiden. Måste fasen se dem innan de lägger ner eller nåt. Kanske blir en tripp till tyskland ifall de kommer dit.

2007-01-25 @ 13:39:26
Postat av: Malin

Håller helt med, hultan vägde tyngst den här gången. Men förra året var det ju utan tvekan srf! Men mitt hjärta blöder lite, eller snarare min plånbok! Ev Judas till Roskilde! Fy fuck vad dem är bäst

2007-01-31 @ 18:57:44
Postat av: malin

meatloaf är ju otroligt rock han, framför allt när han joinas av bonnie tyler (läs ironin).

2007-02-05 @ 00:25:46
URL: http://festival2007.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tror, om det är sant, att SRF väger tyngre nu, enligt aftonbladet så kommer AEROSMITH dit!

2007-02-09 @ 19:05:37
Postat av: Gabby

Det är väll tur att smaken är olika annars skulle det ju bara finnas en sorts musik. Jag är 40+ och älskar meatloaf har alla hans skivor, jag lyssnar på all sorts musik i min mp3-spelaren har jag gärna metallica då går jobbet så lätt. vitsen med en festival är väll att musiken (artister) skall passa alla smaker inte bara vissa. För att få så mycket publik som möjligt måste man ju ha olika artister inte bara en artist(grupp)som tur är annars kan man ju inte kalla det festival. jag skulle gärna åkt dit för att lyssna på meatloaf. så var glad att dessa artister(grupper) vill komma till sverige och jag tycker att du skall lyssna på meatloafs nya skiva den är grym

2007-02-11 @ 20:43:50
Postat av: öhhhh

SKID ROW OCH QUIET RIOT TILL SWEDEN ROCK!

2007-02-12 @ 18:43:10
Postat av: Anonym

lipa inte för att metallica inte kommer till hultsfred, FÖR DOM KOMMER TILL STOCKHOLM 12 JULI! :D

2007-02-21 @ 18:02:00
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:21:27
Postat av: jeremiah bradshaw

hey man

sweet

2007-03-09 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback