Musik

Sitter på skolan och har rast från digitalteknik just nu. Har inte bloggat på ett tag och börjar känna lite absitnens. So what's new? Inte så mycket faktiskt. Har hängt mest i Luleå, varit på Dark Angel (som jag bloggade om för ett tag sen) och haft trevligt. Utöver det så har jag försökt komma igång med träningen igen, sakta men säkert. Känner mig så degig när jag inte gör något fysiskt ansträngande.

Igår fick jag ett trevligt mail där det stod att jag blivit uttagen till guldyxan, en gitarrtävling i Umeå, som hålls i samband med festivalen House of Metal. Jag har chans att vinna en gibson les paul och dessutom får jag gratis inträde. Bara det gjorde ju gjorde ju grejen värd. Att gitarrspel dessutom är bland det bästa som existerar på denna jord ser jag som en skön bonus.

Sitter och lyssnar på Dio i iPoden nu. "Caught in the middle", vilken hit alltså! Hela holy diver-skivan är fan helt otrolig. Ibland irriterar jag mig på en massa småsaker (och storsaker´) i vardagen och kan gå runt och tänka på skiten i flera dagar till en punkt då det känns som att det äter upp mig inifrån. Det är vid såna tillfällen musik är så jävla bra. Så fort jag sätter på en bra skiva och verkligen får sitta och suga åt mig musiken så försvinner jag in i en annan värld, och all irritation och frustration släpper liksom, även när man lyssnat klart (ett tag iaf). Musik är min medecin för livet. Musik är som luft för mig. Jag vet seriöst inte hur jag skulle orka leva utan musik.

Soundtrack of this blog
Dio - Caught in the middle

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Håller med. Musik är luft som får våra lungor att andas. Det är sjukt vad musik egentligen kan göra för en när man är nere, arg eller glad genom att förstärka känslan ytterligare eller ge oss utlopp för den. Lycka till på tävlingen. Hoppas du vinner guran. Jag har ju min lilla vinst ;)

Postat av: Mikael

Tomczek: Ja, musik är helt magiskt. Jag hoppas också jag vinner guran, fast titeln är nästan värd mer, "norrlands bästa hårdrocksgitarrist". Fast en till gibson i bagaget låter ju onekligen helt festival :)

2007-02-10 @ 15:08:37
Postat av: Fredrik

Kan inte du maila mig Mikael? Jag hittar ingen mailadress, det är en grej jag vill snacka med dig om..

2007-02-20 @ 17:38:50
Postat av: Mikael

Fredrik: Maila mig på m_juntti(snabel-a)hotmail.com

2007-02-20 @ 23:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback