Mixning

Har suttit och mixat större delen av kvällen. Först ut är en remix på min kusins bands demo, och sedan en mix på ett band från Piteå som vi spelade in som del i en kurs som jag har läst. Jag känner mig ganska nöjd med resultaten måste jag säga. Utöver mixandet så har jag även en musikvideo som ska redigeras klart under kommande vecka, även det ett kursmoment. Men det är ju inte som att man klagar. Roliga grejer ju, fast ibland när man suttit några timmar i sträck så kan det bli aningen tröttsamt.

Imorn blir det att handla bärs och gå ut på krogen. Det var ett tag sedan man var ordentligt på lyset... känns som att det är dags nu. Hoppas bara stämningen blir okej, N. kommer ner och hälsar på och då brukar det oftast bli ganska kul. Det är hårdrocksafton på kulturens hus, typ fem band som spelar, och så är det rockklubb på bryggeriet som vi antagligen ska gå på. Det ska bli skönt att bara kunna sitta, snacka och dricka bärs som omväxling.

Snart är det jul också. Julkänslan smyger sig på då och då men försvinner oftast på bara någon sekund. Ibland vill man bara hoppa 10 år bakåt i tiden. Man uppfattade allt så annorlunda som barn. Nu är allt bara grått och deprimerande. Uttråkande. Jag längtar efter äventyr och en färggladare vardag.

Kanske tomten kan ge mig det i julklapp? Hoppas jag har varit snäll i år...


Soundtrack of this blog
Johnny Cash - I see a darkness

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback