Schack matt

Eller skrivs det som schackmatt? Hur som helst. Den senaste tiden har jag tagit upp schacken lite smått. Dock har jag inte hittat mig någon lämplig motståndare här i Luleå förrän nu. Idag spelade jag mot min kära granne, Raised Fist-Daniel. Det var uppgjort för giganternas kamp och det blev det också. Första partiet slutade i remi, vilket var till min fördel då jag låg under med en stor pjäs. Andra partiet var väldigt utdraget och det var ruggit lika in mot det sista. Någon gång under den långa vägen så erhöll jag dock ett övertag med en ynka bonde vilket i slutändan avgjorde matchen.

Victory is sweet.

Soundtrack of this blog
Metallica - The struggle within

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Raised Fist-Daniel? Hälsa och och säg att de gjorde en fet spelning på Metaltown!
Annars är schack en hobby, som frimärkssamlande typ...:P

Postat av: Kajsa

Jag gillar din blogg, kanske halkar in här igen av en slump :)

2007-08-09 @ 13:19:40
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Mikael

Tom: Hehe, ska hälsa honom när nästa parti blir av. De har fått bra kritik från de flesta hållen as a matter of fact :)
Kajsa: Tack! Du är välkommen att halka in hur mycket du vill.

2007-08-09 @ 22:29:44
Postat av: Tomczek

Hälsa även honom att jag blivit utmålad och uthängd som idiot och en människa med dålig musiksmak av nån liten blond Stockholmsfitta som fick för sig att klanka ner och tala illa om mig bara för att jag gillade dom. Diskussionen kan du se här:
http://leetbox.blogsome.com/2007/07/09/88/

2007-08-10 @ 09:10:13
URL: http://marathonman.blogsome.com
Postat av: Mikael

Tomczek: Jag läste hela långa diskussionen. Vilken jobbig besserwisser-attityd hon hade. Det kommer alltid finnas folk som henne, såna som tror att de sitter på den eviga sanningen om vad som är rätt och fel, och som är oförmögna att se bortom sin egen lilla värld. Visst är det okej för henne att tycka att du har dålig smak, men hon kan väl hålla sin åsikt för sig själv istället för att försöka göra det till en allmängiltig sanning, genom att börja argumentera för att det skulle vara en sådan. Varför kan inte folk bara respektera varanadra? Jag läste även in flames recensionen från roskilde. Visst får killen ha sin åsikt, men snälla, de kan väl sätta någon lite mer insatt på att skriva en recension som tusentals kommer att läsa. Det är som att sätta ett dagisbarn på att kommentera lösningen på en avancerad matematisk ekvation. Använd en duktig matematiker för fan, liksom. Men vad ska man göra? Jag tror jag har börjat sluta bry mig. Världen är hopplös ibland.

2007-08-10 @ 14:21:19
Postat av: Tomczek

Tomczek: Saken är den Micke att jag egentligen inte kan sluta bry mig över såna här struntsaker. Jag blir så less på människor som inte kan tänka utanför sin egna lilla rosa bubbelgumssfär. Jag förstår inte det onödiga påhoppet och det sårade mig. Sen får hon fan tycka vad hon vill men inte hänga ut mig sådär. Det är fan som om jag skulle säga att Ben & Jerrys glass inte är god (vilket den är, köpte på din inrådan =)) och sen hänga ut dig som en människa med dålig smak.
Apropå recensionen fick reportern en avhyvling skriftligt av mig via mail. Men det är sant, jag brode inte bry mig om såna saker...

2007-08-10 @ 19:08:51
URL: http://marathonman.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback