Blixtvisit i Haparanda

Så där, då har man besökt ikeavaruhuset i Haparanda för tredje eller fjärde gången. Det inhandlades lite möbler och grejer till den nya, feta lägenheten som man snart flyttar in i. Självklart så gjorde vi även det obligatoriska besöket på finska systembolaget och bunkrade upp med ett mindre förråd av alkohol i olika former. Jag fick höra att spritskatten snart ska höjas i Finland, så man måste ju nästan passa på medan det är såpass billigt som det är. Utöver att ha spenderat en mindre förmögenhet på alkohol och möbler så har man även fått avnjuta ett gammalt hederligt bastubad. Riktigt lyxigt. Jag känner mig som en ny människa. Imorn bär det av tillbaks till Luleå där det ska afficheras inför Dark Angel, och så ska jag kolla på ett monstruöst datorbord som jag ska ha i min lilla hemmastudio. Det blir säkert schysst.

Haparanda är väl helt okej, men Luleå är fan the shit i jämförelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback