Swedish democracy

Har inte orkat skriva på ett tag då jag har haft en hel del i skolan. På måndag och tisdag var det inspelningsteknik och igår, idag och imorn är det ljudelektronik som gäller. Fast nästa vecka är jag ledig, förutom på fredagen. Det känns även lite kul att man äntligen fått börja med lite praktiska grejer i inspelningstekniken. Vi har fått testa olika stereotekniker och faktiskt fått spela in lite också. Wooh.

Det är för övrigt jävligt tomt på mina väggar här i lägenheten så jag har suttit och bläddrat på posterdreams.com senaste timmen. Hittade en hel del stört-sköna afficher som jag ska beställa och smälla upp på mina kalla väggar. Måste sätta lite personlig prägel på skiten liksom.

Imorn är det PiteLive på kåren så vi ska väl dit och hänga kankse, och på lördag är det radiofest som lär bli ganska nice. Jag får tydligen inte bli full eftersom min piercing skulle läka sämre då, men jag tar det med en nypa salt. Inte för att skryta men det är mycket möjligt att jag har överlägset läkkött eftersom jag typ aldrig får ärr samt att det inte kommit en droppe "sårvätska" ur min piercing, fast snubben som gav skötselråd sa att det skulle komma det i några veckor. Jag är helt enkelt bäst. Det är enda förklaringen.

Jag satt just och kollade på valdebatten på fyran. Fifan vilken valångest jag har. Men det lutar mot det röda hållet. Det känns lite otryggt att sälja ut all sjukvård, och dessutom går det bättre för sverige nu än på ett bra tag. Varför ändra på ett vinnande koncept? Om det ska bli maktskifte så ska det bli det när landet är i ett svagt skede tycker jag. Fast jag har inte funderat desto mer på det. Det är bara mina spontana tankar. Känns som att jag måste diskutera mer med pappa som är insatt i det. We'll see. Men rösta ska man, annars är man bara dum i huvet. Rösta blankt om inte annat. Det är ju också en protest i sig. Fast att inte rösta öht är bara ansvarlöst. Vi lever ju i en demokrati - ta ditt ansvar och rösta. For fuck sake.

Nu ska jag parkera mig i min lilla soffa och blippa lite på tv:n.

Soundtrack of this blog
Hanoi Rocks - Back in yer face

Andra bloggar om:
, , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Ja du, vilket självförtroende hehe.

Rösta rött, ja du. Det är väl det som skulle gagna mig fast jag tycker inte man kan resonera så. Alltför många röstar på vad som skulle gagna dom i den närmaste framtiden. Visst, rött är bäst för mig nu och för studenter, föräldrar och dom utanför systemet. Blått å sin sida är sämre för dessa samhällsgrupper men kanske lönar sig på sikt. Vem vet. Politik är rutten och jag tänker visa mitt missnöje på ett enda sätt. ANARKI!

Närå, nog med politik, det är ändå en musikblogg så vi kan lämna ämnet där det hör hemma.
Piece out!

Postat av: Mikael

Haha. Jag brukar nästan aldrig tänka på politik desto mer, förutom nu när jag flyttat till Piteå och alla i min nyfunna bekantskapskrets snackar om valet. Så till slut blev man lite engagerad ändå, men jag är knappast välinsatt. Röstade utifrån det lilla jag vet och då kändes socialdemokraterna bäst. Dessutom hör miljöpartiet till samma sida som socialdemokraterna och de tänker ju på längre sikt och tar in miljön i sina resonemang. Faller miljön så faller också ekonomin. Det känns lite otryggt att sälja ut sjukvården till företag som alliansen vill. Företag har ett vinstintresse och jag tror det skulle gå ut över patienterna.

Men visst, politiken är i många fall rutten. Mycket löften och lite verkstad. Men vi har det ändå bättre i vårat land än i många andra länder. Och därför tycker jag att man ska ta vara på det och rösta, i sin demokrati.

Jo det är indeed en musikblogg och politik hör knappast hemma här. Tänkte bara dela med mig lite av mina tankar så här innan valet. En gång på fyra år är ingen gång ;)

Peace!!

2006-09-15 @ 23:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback