I'm a wild child, come and love me

Imorn är det konsert-time! Det blir riktig 80-tals hårdrock med Blackie Lawless och hans WASP. Jag såg dem även på SwedenRock i år, så nu blir det andra gången jag får nöjet att se dem. Kan tillägga att det hade blivit en hel del bärs på SwedenRock innan WASP skulle kliva på scenen, så minnet är inte det bästa ifrån den spelningen. Har lite svårt att komma ihåg vilka låtar de spelade och så där. Minns mest att jag skrek "BLACKIEEEE!!!" varannan sekund. Den här gången ska jag dra ner på ölen och dra upp på WASPen. De var trots allt en av de stora förväntningarna på SwedenRock, och med alla hits som de har i bagaget så måste de upplevas med alla sinnen på max (iaf en gång)!

Något extraordinärt runt bandet är det mycket omtalade bandnamnet, WASP. Det har spekulerats mycket i vad det står för. Några exempel är "We Are Sexual Perverts" och "We Are Satans People". Bandet har aldrig uttalat sig i frågan, förutom att svara "We Aint Sure Pal" på alla frågor de tilldelats i ämnet. "W.A.S.P" hör klart till de mest diskuterade bandnamnen i rockhistorien. Det ni.

Hits som jag hoppas de spelar: Wild Child, Animal (I fuck like a beast), I wanna be somebody, on your knees... well, nästan alla låtar från första plattan. Det var bland de första plattorna man hörde när man såg ljuset (mörkret?) för ett x antal år sedan, då man upptäckte den fina hårdrocken, i en tid då det alltid var max kö till datorerna på bilblioteket (för att ingen hade internet hemma och det var så coolt att chatta på aftonbladets hemsida). WASPs första platta är bland de större milstolparna och nåt som alla headbangers bör ha i skivsamlingen. Och får ni chansen att se dem så gör det. Jag får kalla kårar bara jag tänker på att stå där och sjunga med till Wild Child och alla andra hits. Om det är någon som undrar så är konserten imorn i Oulu (Finland) på club teatria (
www.teatria.com).

Metaaaaaaaaal!

21030-34
WASP - WASP (första skivan)

Soundtrack of this blog
WASP - Wild Child

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback