Cementsäckar och kaffebryggare-invigning

Idag har jag officiellt invigt min nya kaffebryggare tillsammans med Fanny. Det blev lite svagt kaffe för jag hade inte full koll på "strength"-kontrollen (nymodigheter), men det slank ju ner ändå. Jag börjar bli kaffe-beroende nu. Har typ aldrig druckit kaffe men nu dricker jag varje dag. Vi har konstaterat att Piteå förändrar folk, speciellt de som kommer söderifrån.

I helgen har jag varit till pultviken (några mil härifrån, där halva släkten bygger stuga) och hjälpt min mosters man att gjuta golv. Jag fick bära en massa cementsäckar som vägde typ 40 kg, fram och tillbaks, så det har känts lite i ryggen idag. Men det var roligt. Det är så där lugnt och bra där borta - man får lite peace of mind. Sinnesro ni vet. Jag filmade också en hel del där som jag tyckte blev rätt coolt.

Idag har det varit ganska lugnt, men roligt. Jag vaknade på morgonen och började städa lite smått då mor och far skulle komma förbi. Det kan ju inte se ut hur som helst då. Jag lade iaf märke till att mamma hade tömt min golvbrunn i duschen. Jag tänkte göra det själv men det sket sig. I samma veva som de kom så drog jag till Fanny. Vi pluggade lite inspelningsteknik och gjorde våra inlämningsuppgifter. Det gick ganska bra. Sedan for vi på skolan och PiteLive-mötet. PiteLive går ut på att sända livekonserter på radion, och då är en massa folk engagerade, typ radioproducenter, ljudtekniker och tv-producenter för att nämna några. Vi tyckte det lät hur kalas som helst så vi ska försöka vara engagerade så mycket som möjligt i det. Efter mötet var vi och handlade med Cissi och Bella (radioproducenter) som båda är hur nice som helst. Cissi styrde upp ruggit goda käket som vi satt och käkade hemma hos henne. Sedan kollade jag och Fanny lite anime (och invigde min kaffebryggare), och Cissi och Bella slöt upp lite senare. Vi tyckte det var kul att en japansk karaktär i serien hette Leif.

Imorn har vi föreläsning i inspelningsteknik. Resten av veckan är vi i stort sett lediga, men veckan därpå har vi föreläsningar varje dag. Får se vad man ska göra med all fritid den här veckan. Finns lite planer som ska diskuteras imorn. Det blir nog bra.

Nu ska jag sova. Hepp!

Soundtrack of this blog
Sahara Hotnights - Hot night Crash

Andra bloggar om:
, , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Verkar vara soft lite så här i början. Bara att njuta av det innan helvetet sätter igång senare. Men samtidigt, det verkar bli ett najs helvete. Kul med en trip till Stockholm oxå. Var själv där på intervju på ett IT-företag i måndags. Snart kanske man blir en inbiten och glassig (!) stockholmare =)

Postat av: Mikael

Helvetet börjar nog dessvärre nu till veckan då vi har föreläsning varenda dag. Men veckan där på är vi helt lediga så då är det chill igen! Jo, Stockholm var rätt nice faktiskt. Hittade en TUNGT bra skivaffär på odenplan som alla bör känna till. Minns dock inte vad den hette :/ Hehe, hoppas intervjun gick bra då! Stockholm verkar vara en rätt schyst stad tycker jag. Tror jag skulle trivas där, fast en klasskompis som flyttat upp från stockholm var tungt less staden. Det är så högt tempo där och alla stressar, och människor här uppe är allmänt sett vänligare tycker hon. Fast jag har ju bott i en liten skitstad hela livet så lite kontrast är då välkommet i mitt fall :)

2006-09-10 @ 03:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback