Broken fingers

Jag har suttit och övat piano (synth för att vara politiskt korrekt) senaste timmarna, fastän jag egentligen borde skriva rapport. Har försökt spela ett klassiskt stycke, och jag säger bara fifan. Alltså hur jävla mycket ska man behöva stretcha på fingrarna egentligen? Min vänstra hand är halvt död nu. Känns som att jag brutit fingrarna på hundra ställen. Jädrar, jag som trodde det skulle vara till fördel att ha spelat gitarr i en himla massa år men det är tydligen inte samma pankaka. Nåja, de som spelar piano och börjar lära sig gitarr säger säkert det samma.

Jag vill seriöst ha en digitalkamera nu. Har varit utan hur länge som helst sedan jag sålde min gamla till min kompis. Det blir nog att beställa en ny imorn, fastän det känns som att jag kanske borde spara pengar. Men samtidigt så sålde jag ju min gamla för att köpa en ny.

Någon av de här tror jag att jag ska beställa:



Canon Ixus 65




Canon Ixus 60


Sountrack of this blog
Negative - The moment of our love

Andra bloggar om:
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: ano.

vad är det för politiskt inkorrekt med att skriva piano istället för synth?

2006-10-17 @ 21:58:53
Postat av: Mike

Jag har inget piano, utan en synth med pianoljud.

2006-10-17 @ 22:31:32
Postat av: ano.

det har ju inget med politiskt korrekthet att göra. bara rätt och slätt mer korrekt.

2006-10-19 @ 19:44:09
Postat av: ano.

det har ju inget med politiskt korrekthet att göra. bara rätt och slätt mer korrekt.

2006-10-19 @ 19:47:06
Postat av: Mike

Det beror ju helt på hur man vill förhålla sig till begreppet politik. Nej, jag la bara till politiskt för att fula till det. Min blogg är lite ful kanten. Inte så seriös och korrekt. Jag tycker det blir roligare så.

Så du går också på musikhögskolan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback