Blitzregn Baby

Back in Haparanda once again. Jag känner mig som en flipperkula när jag åker mellan Haparanda och Piteå 3 gånger i veckan. Nåja, man får iaf en hel del böcker lästa när man spenderar tid på bussen. Nu har jag börjat läsa Dan Browns "I cirkelns mitt". Om den är i närheten av lika bra som "Da vinci-koden" eller "Änglar och demoner" så är det ju alldeles festival.
Senaste dagarna har mest gått åt till skolarbete. Var tungt stressad för några dagar sedan då vi ska lämna in en inspelningsuppgift nu på måndag, men inte hade fixat en musiker vi kunde spela in. Men i förrgår löste det sig och vi fick tag på en otrolig pianist som vi spelade in igår i skolans aula. Några inspelningar blev faktiskt ganska bra. Jag ska slänga upp en inspelning så fort jag lyckats föra över materialet från DAT-band till CD-skiva.
Nu har jag blivit tungt inspirerad till att börja spela klassiskt piano. Jag ska börja öva på noter som tusan så att man kan spela flytande efter dem. Man borde kanske ta tag i musikteorin i största allmänhet också, känns liksom att det är dags nu.
Imorn är det fredag, och jag är fast här i Haparanda eftersom jag börjar jobba relativt tidigt på lördag. Därför ska jag ägna hela morgondagen till skolarbete eftersom jag har en hel del att göra. Två ångestframkallande tentor börjar närma sig mer och mer nu. Bara ett par veckor kvar, så det känns som att man borde ta tag i det nu. Hoppas bara jag inte sover bort hela dagen - skulle inte förvåna mig.

Over and out.

Soundtrack of this blog
Kaizers orchestra - Blitzregn baby


Kommentarer
Postat av: sanna

lät verkligen tärt att åka mellan haparanda och pite, det är ju lååångt. jag blir less på buss bara av att åka lokalbussarna i pite. haha.

2006-10-15 @ 12:24:01
Postat av: Mike

japp, och det tar typ över tre timmar också. fifan. men jag ser på det positivt. det är så tråkigt på bussen så jag får en massa böcker läste och en del plugg gjort också. haha. skumt, jag har bott här i piteå två månader nu och har inte åkt med lokaltrafiken en enda gång ännu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback