Public Adress

Idag har man varit ledig. Topp. Har bara suttit inne hela dagen med guran i knäet och lurarna över öronen. Har spelat in en helt ny låt som jag blev ganska nöjd med faktiskt. Känns som att jag har lärt mig utnyttja min blygsamma lilla inspelningsutrustning bättre sedan jag började på ljudutbildningen. Skönt att känna att man verkligen utvecklas. Jag har nog lärt mig rätt mycket senaste tiden om jag tänker efter.

Igår började en ny kurs som heter PA-teknik. Det var ganska roligt, och läraren verkar hur soft som helst. Inte så gammal heller, typ runt 30 år kanske. Det är en grej som jag gillar med min nya skola. På gymnasiet i Haparanda så var merparten av lärarna 50-60 och därmed något dammiga och konservativa. Det behöver iofs inte vara något dåligt, de sitter ju säkert på en del erfarenhet som de samlat på sig genom åren. Men det är fint att bli undervisad av någon som kan relatera till en själv lite bättre. Anyway, på första föreläsningen fick vi ta del av vår lärares arbetserfarenheter inom branchen, vilket var väldigt intressant. Sedan fick vi se en gammal film som handlade om hur man ska sköta PA för ett band, hur man ska kommunicera med bandet och saker man bör tänka på osv. Mycket lärorikt. Halva klassen är säkert redan ganska inne på området eftersom de flesta på något sätt redan jobbat lite med ljud, men för mig var det väldigt intressant eftersom jag är något av en gröngöling än så länge (dessutom är jag näst-yngst i klassen). Efter filmen fick vi dra ut halva PA-utrustningen ur PA-förrådet och fixa PA åt ett "band". Vad jag menar med citationstecknena ser ni om ni kollar in min bilddagbok (länk finns till höger).

Nu känner jag motivation för skolan igen, vilket alltid är en fördel. Känns som att saker går någorlunda i rätt riktning nu. Jag börjar känna struktur. Toppish!

Soundtrack of this blog

Machine Supremacy - Dreadnaught

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Tomzcek

Jag var yngst på min utbildning när jag pluggade. Skapligt jobbigt faktiskt. Schyssta bilder på din bilddagbok förresten!

Postat av: Mike

Jo, men å andra sidan så är jag glad att jag kom in nu på första försöket. En i min klass har sökt in 5 år i rad och kom alltså in först nu, sedan har jag hört om folk som försökt komma in ännu längre men som gett upp efter ett antal försök.

Ang bilderna säger jag thanks! Har ju nyligen köpt en ny digitalkamera så jag tar ganska mycket bilder nu. Gillar att fiffla med photoshop och sånt när jag inte sysslar med musiken. Foto är ett av mina stora intressen, men mina konstnärligare bilder finns nog tyvärr inte att beskåda på bilddagboken ännu :)

2006-11-03 @ 01:17:15
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: täääzz0r

kwäck, håller med på & läser om PA osv, i skolan nu -.- it sucks

2006-11-20 @ 20:41:52
URL: http://kiidvicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback