Öronproppar och robocop

Idag var jag ledig och tänkte göra alla inlämningsuppgifter i radioteknik som jag har missat. Istället sov jag i hundra år och kollade alla prison break avsnitten som jag missat. Prison Break och Lost är så sjukt bra serier så att det är... sjukt. De är allt annat än förutsägbara. När man tror att man vet vad som kommer att hända så händer precis motsatsen osv. Alla borde kolla de serierna.

Jag har iaf varit lite produktiv idag och tvättat kläder, och det var inte lite kläder heller. Jag råkade tvätta en av mina mer nyinköpta tröjor i 40 grader och upptäckte i efterhand att den skulle ha tvättats i 30 grader. Den förvandlades från storlek medium till storlek bebis. Fascinerande vad 10 grader kan göra ändå. Snyft, jag gillade faktiskt den tröjan... nu måste jag köpa en ny. På tal om att köpa grejer så var jag och gjorde öronavtryck för formgjutna öronproppar igår. De kommer att kosta 2200kr. Något extremt superdyrt, men som ljudtekniker så behöver man sådana för att höra diskanten bra när man mixar och så. Med vanliga öronproppar försvinner merparten av diskanten och man hör mest bas. Med formgjutna öronproppar hör man precis som vanligt, bara lägre. Bara så ni vet. Man får väl se det som en investering. Gubben som gjorde avtrycken hade haft sina i 10 år. Jag är glad om jag lyckas ha mina i mer än 2 år utan att slarva bort dem. Jag fick en fix idé om att operera in dem i benet precis som robocop. Fast öronproppar istället för en pistol såklart. Det skulle varit häftigt. Någon gång i framtiden kanske... På tal om robocop! Fan det var skitlänge sedan jag såg en robocop-film. Jag rådiggade typ robocop när jag var liten, nästan lika mycket som Michael Jackson och Per Gessle (i roxette såklart) :D



Robocop

Soundtrack of this blog
The Hives - Find another girl

Andra bloggar om:
, , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Shit, grymma öronproppar det blir då. Är dom gjorda av guld eller? Skaplig ångest om man skulle slarva bort dom några dagar efteråt. Håller med om Lost och Prison Break. Grymma serier. Synd bara att höstavsnitten av Lost var 6 st och nu måste man vänta tills 7/2 07 för att se fortsättningen. Om man följer den amerikanska tv-tablån det vill säga ;)

Per Gessle är inte cool, varken i Roxette eller solo!

Postat av: Mikael

Nja de är väl gjorda av nåt silikonliknande skit... så är det något speciellt filter i dem beroende på hur mycket man vill dämpa ljudet. Det brukar oftast gå ett tag innan jag kommer på att kolla serierna, så jag brukar typ ha 5-6 avsnitt att ta igen, så blir det ett litet rally.

Haha, idag hatar jag typ Per Gessle. Man var ung och visste inte bättre helt enkelt :)

2006-11-30 @ 14:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback