Machinae Supremacy @ Spinefarm Records

De som läst min blogg ett tag har antagligen fattat att jag är ett stort Machinae Supremacy-fan. Jag blev grymt besviken när de inte fick spela på hultsfred fastän de var bland top-5 mest önskade banden dit. Absolut obegripligt med tanke på att:

1. De Verkligen ville spela på hultsfred
2. De är från Sverige (Luleå närmare bestämt)
3. Hultsfred med stor sannolikhet hade fått väldigt mycket för det lilla det hade kostat att dra dit dem.

I övrigt var hultsfred en bra och skön festival. Men jag vill ta tillfället i akt och rikta ett riktigt stort FUCK OFF till bandbokarna eftersom de inte tog dit Machinae Supremacy. En massa folk på forumet på hultsfreds hemsida ville ha en förklaring till varför de inte blev bokade, men inget svar kom. Känns lite provocerande. Som att de valde att inte boka dem bara för att jävlas med festivalbesökarna. Jävligt skumt.

Anyway! Nu har Machinae iaf blivit signade av det finska väletablerade skivbolaget Spinefarm Records. Nu kommer de nå ut med sin musik till mer folk och med stor sannolikhet få mycket mer bokningar från festivaler och dylikt. Deras senaste självproducerade skiva "Redeemer" har blivit remixad och remastrad av folk nere i Göteborg, som bland annat har mixat och mastrat åt band som In Flames och The Haunted. Låter jävligt fett om jag får säga det själv. Förutom mix och mastring så är omslaget nytt:


       Machinae Supremacy - Redeemer

Mer om denna fantastiska nyhet finns att läsa på
www.spinefarm.fi samt www.machinaesupremacy.com. Finns också någon låt att lyssna på där. Köp skivan!

Soundtrack of this blog
Machinae Supremacy - Insidious

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomzcek

Vad är det för typ av musik? Har aldrig hört talas om dett band...

Postat av: Mikael

Tomczek: Det är typ tvspelsinfluerad metal. De är typ första bandet att använda sig av det berömda ljudchippet (SID-64) från det gamla hederliga commodore 64. Helt genialiskt om jag får säga det själv. Lyssna på de på deras hemsida som jag nämnde i inlägget. De låter säkert inte som något annat du har hört! Helt grymt. Inte så konstigt att du inte hört talas om dem så de har blivit mest kända genom internet med över hundra tusen nerladdningar per månad från deras hemsida. Men nu när de har fått ett hyggligt skivkontrakt så är jag övertygad om att de kommer bidra stort till den svenska metalscenen och att du kommer få skriva en och annan recension på dem om du börjar skriva för någon svensk musiktidning. De går helt enkelt inte att missa!

2006-11-03 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback