Back from Stockholm

Då vart man hemma från Stockholm. Lite bilder från spelningen finns uppe på min bilddagbok om någon är intresserad. Jag träffade två tjejer från Umeå som jag snackade lite med före Iron Maiden. Det visade sig att de hade sluppit backstage och fått träffa hela bandet osv. efter spelningen. Fick ett trevligt samtal efteråt från en av dem: "Du skulle ha hängt med oss så hade du träffat maiden, hahaha... blablabla" and so on. Just rub it in my face liksom. Sedan fick jag se bilder som de hade tagit med Steve Harris och så hade de autografer på armarna. Buhu!! Fatta vilken grej att träffa Iron Maiden. Jag kan fortfarande inte släppa det. So close but yet so far. Jag hade kunnat fått träffa Iron Maiden! Damn. Nu ska jag sluta klaga. Det var hur som helst en otroligt bra spelning med skön stämning. De spelade hela nya plattan och några äldre hits därefter. Även förbandet Trivium var sjukt bra. Bäst var "Like light to the flies". Refrängen alltså... kalla kårar. Maiden var så bra så att jag inte kan välja ut en bästa låt.

21030-42
Bruce Dickinson, Iron Maiden

21030-41
Trivium

Sedan var det efterfest på en krog i centrala Stockholm. Vi spenderade en mindre evighet på att leta efter NK (krogen låg i närheten), snacka om att vara turister. Som tur var så var man inte helt nykter så tiden rullade iväg snabbt och humöret var på topp. Till slut hittade vi krog-helvetet och visst var det party. Hela kvällen, natten och... morgonen(?) kan sammanfattas som OMG SWEET NICE och inte minst DAAAAAAAAAAAAAAAAMN. Jag ska seriöst flytta till Stockholm.

Soundtrack of this blog
The Hellacopters - Gimme Shelter

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Jag har blivit erbjuden backstagepass till Iron Maiden när dom spelade i Sverige för några år sen. Kunde ha varit 03 om jag inte missminner mig. Synd att du inte fick träffa dom men jag är avis, har fan fortfarande inte sett dom live. Trivium lät spännande!

Säg till när du flyttar till hufvudstaden! =)

Postat av: Mikael

Waah! Backstagepass! I wish I had one. Nu på spelningen så sa de att de ska komma tillbaks till sverige 2008 och köra sina bästa låtar genom tiderna, då MÅSTE du se dem! Då är jag också klar med utbildningen och har med stor sannolikhet flyttat ner om det är i andra halvan av året. Jag skulle jättegärna vilja bo i gamla stan, tycker det är så fint där. Gillar alla gränder och så. Får ta en öl där på någong schysst rockpub eller nåt! =)

2006-11-22 @ 02:06:12
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback