Valborg och sånt

I helg har det inte hänt så mycket. Jag har jobbat mest och så. På lördagen fick man jobba hela kvällen, N var också och tränade inför sommaren då han ska börja jobba. Han är fortfarande tung nybörjare och kan knappt finska, men vill man så lär man sig. Han fick mest göra korv hela tiden.
Man hann sova några timmar innan man skulle jobba mer på söndag. Efter allt slit drog vi på Amanda där jag bjöd N på en pizza och lite senare tog vi några bärs och gick på ponde. Det var inte så mycket folk där. Vi såg dock en blind kille som var aspackad och fumlade runt med en käpp. Antagligen var det bara nån påtänd svefiare som gled runt i jakten på den universella meningen med köttbullar eller nåt. Det var helt trevligt ändå.

Idag var jag ledig. Har bara softat framför TVn och så. Kollade just på "möbelhandlarens dotter" som utspelar sig här i norra Sverige. Jävligt bra serie. Idag var det lite från Luleå också, första gången man känner igen sig. Före det kollade jag på "petteri på villovägar" som handlar om en medelålders gubbe som glider runt i en gammal buss på sveriges huvudleder. Han filosoferar kring en massa och söker svar och åsikter från div folk. Nu handlade det om skönhet och då hade de filmat här i Haparanda med en bodybuildingtjej som bor här i stan. Hon flashade sina muskler och pratade lite om vad skönhet är för henne.

Typ det här alltså:


About to explode?

Nja, jag vet inte vad ni tycker men jag tycker inte det är skönhet. Ser ut som en uppblåst arnold barbara med bikini. Typ. Men det är ju klart, skönhet ligger i betraktarens ögon. Alla kan ju inte ha lika bra ögon som mig ;)

Soundtrack of this blog
Porcupine Tree - Deadwing

Andra bloggar om:
Valborg, jobb, möbelhandlarens dotter, petteri på villovägar, bodybulding, Haparanda

Kommentarer
Postat av: Petter

Okej Valborg är det bästa med att festa och att dricka sprit

2006-05-02 @ 20:37:44
Postat av: Mikael

JApp, eller tvärt om :)

Postat av: kr

jag har sett den där blinda killen gå med käppen i torneå typ vid 2 tiden några helger nu, alltid askalas... och varje gång har jag undrat hur fan han har lyckats ta sig hem :D

2006-05-04 @ 00:32:07
Postat av: Mike

kr: Haha, det var faktiskt första gången jag såg honom tror jag. Han är säkert rysk under-cover spion eller nåt. Han kan ju inte vara blind for real :D Kul kille ändå.

2006-05-05 @ 00:54:31
Postat av: kr

någonting i den vägen måste det vara, jag skulle då fan inte fixa o gå hem från torneå med en pinne som enda hjälpmedel efter happy our ;D

2006-05-08 @ 13:16:32
Postat av: Mikael

Haha, det får ju mission impossible att framstå som sandlådan. Men om hannu skulle vara blind FOR REAL så måste man ju ge killen lite cred ;)

2006-05-09 @ 18:32:14
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback