Schlager och makaroner - Sagan om Luleåhelgen

Kort redovisning av de senaste dagarna följer nu.

På lördag hoppade jag på bussen och åkte iväg till Luleå för att träffa min vän Jouni (aka Mr. Joudo). Solen sken och allting kändes helt underbart. Vi softade mest i stan och njöt av vädret. Jag hittade ett fint par Motörhead-converse som jag investerade i. Jouni tyckte också de var fina. Vi skrattade och var glada och solen fortsatte att skina.
Hemma hos Jouni lagade vi våldsamt mycket makaroner i en våldsamt liten kastrull. Och blev våldsamt mätta. Iaf jag - Jouni trodde han kunde käka en tallrik till. Men det trodde inte jag.
På kvällen var det schlagertime med Fanny, Sofia, Martin och Jenny. Måste bara tillägga att jag och Jouni är eniga... Sofias pappa är med stor chans världens trevligaste. Vi kollade på hockey med honom några minuter innan vi intog våra schlagerpositioner. Jag hejade självklart på Lordi och det är väl ingen hemlighet att det var de som vann ;) Hard rock halleluja! Schlager har aldrig varit roligare.
Sen hade vi bara allmänt trevligt och spelade kubb och sånt. Jag och Jouni drog skam över finland när vi förlorade. Men vi tar nog revanch nångång ska ni se. Stackars Jenny fick inte sova när vi tog så god tid på oss med att avlägsna oss från hennes hörselomfång. Jag ber om ursäkt! Lördagen var iaf en väldigt trevlig dag. Runt 6 på morgonen däckade jag på Jounis soffa. Jag tror aldrig jag sovit bättre på en soffa för 6 timmar senare vaknade jag hur utvilad som helst.
På söndag var vi ute hela dagen. Vädret var hur fint som helst. Vi spexade och tog en massa roliga bilder med digitalkameran. Nu måste jag seriöst fixa en fotodagbok. Lite senare gick vi in till stan och mötte Petter, Jounis övertrevliga kompis. Vi fortsatte spexa och hann till och med spela Volleyboll med en massa trevligt folk. Vi konstaterade dock ganska snabbt att vi var ganska dåliga på det. Men det var iaf kul. Sedan blev alla trötta och sega. Min buss gick hem halv 9 och jag somnade som en liten boll med ipoden i öronen.

Det var iaf en väldigt kalasig helg.

Soundtrack of this blog
HIM - Heartache every moment

Andra bloggar om:
Helg, Luleå, Schlager, Trevligt

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag och Jouni drog skam över finland när vi förlorade."

Sä oot svennis ku te voitatte olymppialaiskullan kiekossa mut suomalainen ku Lordi voittaa ESCn?

2006-05-28 @ 22:02:20
Postat av: Mikael

Haha. Nej jag är alltid svensk (eller 75% svensk och resten finsk) men jag hejade på Lordi i ESC och ville att de skulle vinna över Carola för att Lordi var coolare. Det var mer min musik också. Har aldrig kollat på schlager förrän nu när Lordi var med. Bara för att jag hejar på ett annat land än mitt betyder det väl inte att inte är svensk? I kubb var vi bara "finland" för att Jouni bestämde det ^^

2006-05-29 @ 00:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback