Roadtrip to Luleå

Igår var jag till Luleå och fixade lite grejer. Jag träffade min gamla barndomskompis; Jouni, för första gången på ett antal år. Vi skrattade ganska mycket och så var vi på teater på lillan. Skönt att skratta ibland så att man måste kämpa för att få luft. Det var som förut. Jouni åker till London nästa vecka tror jag och blir kvar där i minst fyra månader. Det skulle vara great om man kunde dra och hälsa på honom där. Jag har alltid velat se London... jag var till och med helt inne på att flytta dit ett tag för länge sen. Förresten så var teatern vi kollade på värsta bra. Storfin överraskning faktiskt. Fanny och alla andra skådisarna rockade. Värsta duktiga. Det kändes proffsigt och var trevligt att kolla på. Man kanske borde börja gå på teater lite oftare?

Sedan var jag och Jouni och hämtade ett tält av min kusin som jag ska dra med på festivalerna i sommar. Jävligt roligt att träffa Jouni igen faktiskt. Det är roligt att prata med honom. Mycket odödliga minnen som aldrig nöts bort, och som man kan skratta åt hur mycket som helst. Om och om igen. Ungefär. Sen käkade vi och jag förde hem Fanny och Jouni. Jag toppade päronens bil på väg hem. 180km/h sen vågade jag inte nå mer. Det var lite spännande.

Usch vad trött man var när man kom hem. Somnade direkt. Det var skönt.

Jag hittade förresten lite kläder där och så köpte jag lite skivor på svindyra Åhlens. Men jag hittade lite fynd. Jag köpte Backyard Babies "Stockholm Syndrome", The Rasmus "Hide from the sun" och sen Red Hots nya "Stadium Arcadium". Bra skivor allihopa egentligen.

21030-22
Mr Kipps (?) och Fanny var värsta duktiga på teater.

21030-23
Jouni, mätt och belåten efter sitt skrovmål på tasty.

21030-24
Jag med en konstig min som Jouni lyckades föreviga. På tasty.

Idag har jag bara jobbat och tränat. Ska nog sova snart. Känns meningslöst att sitta uppe just nu.

Soundtrack of this blog
The Rasmus - No Fear

Andra bloggar om:
Luleå, teater, kläder, skivor, musik, roadtrip, minnen

Kommentarer
Postat av: Laura

Shit, ser Jouni ut så nu för tiden. Han var ju fortfarande kläppi när han flyttade från gamla goda ekorrstigen. För det är väl samma Jouni? Och ja det är en gammal (?) granne som skriver :P.

Postat av: Mikael

Japp, det är samma Jouni som på ekorrstigen. Jag tycker han är ganska lik sig ändå ^^ Vad kul att gamla grannar också hittar hit! :)

2006-05-18 @ 10:33:49
Postat av: Jouni

Rolig dag! roligt att Laura från gatan också gick förbi här. Ses Mikael

2006-05-19 @ 13:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback