Varför finns det 500 euro-sedlar?

Jah, idag var jag och invigde mina skidor för första gången för i år. Huj fyfan vad jobbigt det var, efter första uppförsbacken ville man bara lägga sig ner och dö. Det kanske inte var så smart att vara och träna benen igår på gymmet, de var inte speciellt pigga idag. Nåja, det var skönt med lite skog och stillsamhet på nåt sätt.

Jobbat har man gjort på kvällen och tiden gick jävligt snabbt. Imorn är jag ledig och rastlös, jag ska fortsätta på mina akustiska covers som jag håller på att spela in och så kanske till och med göra nåt vettigt. Jag har en massa som jag måste börja ta tag i men det känns så avlägset på nåt sätt. Det blir att stressa i sista sekunden som vanligt. Det har alltid varit så och kommer med stor chans förbli så. Vissa saker kan man bara inte ändra på.

Justja, när jag jobbade kom jag att tänka på en sak. En finne skulle köpa bärs och lite cigg och nåt annat, kostade typ 40e. Jaha, allt var fint tills han drog fram en 500 euro-sedel. Det är typ 4500 spänn, tro själv att man har att ge tillbaks på så mycket vid den tiden. Så jag undrade vad det är för jävla pucko som kommit på att man ska ha 500 euro sedlar? Det måste ju typ vara världens största sedel. Helt sjukt. I en tid där man försöker gå över till kort och elektroniska betalningsmedel pga. minskad rånrisk osv, ja då kommer nåt geni på att man ska börja trycka världens fetaste sedlar: 500e. Räckte inte 100e sedlarna eller vadå? Enda slutsatsen jag kunde komma fram till var så att blingblingarna ska ha nåt att glänsa med. Annars är det ju opraktiskt som ett element i helvetet. Ungefär.


500 euro.

Whatever nu ska det sovas. Later!

Soundtrack of this blog
Lordi - Icon of dominance

Andra bloggar om:
Skidor, 500 euro, Musik, torsdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback