Melodifestivalen: Fel låt vann

Jahapp, fel låt vann som vanligt. Det var första gången jag hörde "The Poodles" igår och jag blev helt kär. Andreas Johnson och The Poodles var fan enda värdiga vinnarna. Resten var ju rent schlagerskit förutom skådesspelaren, men han hade ju inte en chans i helvetet med sin röst och låt. Dessutom tyckte jag Carola var mycket bättre på deltävlingen, då kunde hon också ta den där ena skithöga tonen hur lätt som helt, igår gick det ju inte alls. Poodles sångaren däremot krämade ju på som fan, kvällens högsta ton lätt. Jag tyckte de hade en jävligt bra låt också, har suttit och lyssnat på den hela tiden nu.

Kicki Danielsson hade kvällens sämsta låt. Turboschlager med turbo dansbandstouch. Jag ville sätta fingrarna i halsen och spy sönder TV:n ungefär. Sedan fick hon väl typ 2p max? Fan tur det. Tyckte synd om henne fastän hennes låt var så jävla skit. Hade hon inte fått de där två poängen så slår jag vad om att man hade fått läsa om hennes sammanbrott, depressioner eller kanske till och med självmord nu i veckan.

Finland är ett mycket coolare land än schlagerpensionärstyngda Sverige. I Finland vinner "Lordi", i Sverige vinner Carola. Scheisse!! ...som Udo Dirkschneider skulle uttryckt det hela.

Soundtrack of this blog
The Poodles - Night of passion

Andra bloggar om:
Melodifestivalen, The Poodles, Carola, Andreas Johnson, Kicki Danielsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

ddddddduuuuuuuuuuu ssssssssssssuuuuuuuuuuugggggggggeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr

2006-03-19 @ 13:28:42
Postat av: Mikael

Inte lika hårt som diiiiin maaaaaaamma

2006-03-19 @ 15:38:41
Postat av: S

...poodles sångare lät ju som 1000 andra powermetalsångare. De spelade wannabepower. De heter Poodles (man väntade sig pudelrock) och klädde sig wannabeglam. Inte bra.

Postat av: Mikael

Neeej jag kommer inte på en enda power metal sångare som låter som han i the poodles. Kanske sångaren i nocturnal rites. Var går gränsen mellan wannabe och inte wannabe eg? De tog ju sig ända till final och för att vara ett metalband så känns det inte så wannabe nå mer. Tja, jag tyckte då det lät väldigt mycket mer pudelrock än power metal. För lite dubbelkagge och tempo för att leva upp till det sistnämnda ;)

2006-03-21 @ 00:23:04
Postat av: JENNIFER AKSELSEN

jag älskar the poodles men om ni vill veta varörjag gör det gå till min msn

2007-01-28 @ 20:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback