Ett liv utan dasspapper?

Shit vad jag hatar att glömma bort saker. När jag for och jobbade idag så intalade jag mig själv att jag skulle köpa dasspapper när jag slutade jobba. Det var kvällens mantra "kom ihåg kom ihåg kom ihåg dasspapper dasspapper dasspapper". Jag kom ihåg ända tills jag hörde en Mötley Crüe låt på radion och mantrat ersattes av "He's the one to call: Dr. Feelgood. He's the one who'll make you feel alright". Så kan det gå. Som tur är så är man inte i behov av dasspapper just nu, fast när man är i behov av det och upptäcker att det inte finns nåt, då kan man nog känna sig ganska liten och hjälplös beroende på div. omständigheter som ni kan fantisera ihop själva. Som tur är har jag inte behövt råka ut för nåt sånt, konstigt nog.


Makes the world go around

Tänk ett liv helt utan dasspapper. Man tar ganska mycket förgivet, speciellt alla småsaker som är så självklara. Det är nog dem man är mest beroende av egentligen. Dasspapper kanske inte var det bästa exemplet. But let's be honest, livskvalitén skulle sjunka i botten. Hoppas ingen blir generad av allt dasspapperssnack, men det är en essentiell del av era liv vare sig ni vill det eller inte. Tänk om man kunde trolla bort allt dasspapper i hela världen så där helt spontant utan förvarning. Samhällen skulle kollapsa; världskrig skulle bryta ut.

Haha okej. Jag ska sluta.

Soundtrack of this blog
The Shins - So says I

Andra bloggar om:
Dasspapper, Toapapper, Papper

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag misstänker att det är lite av en killgrej, det där att glömma toapapper...

2006-03-21 @ 14:27:11
Postat av: S

hah ^^

Postat av: S

btw, tack för kommentar. Jag funderar på roskilde. guns n roses kommer... och bob dylan. Kan bli rätt bra. Och gillar man Opeth så kommer de med (vilket jag inte gör). På srf är det väl inte så himla många bra band? Jag menar, det är en hel del klassiker, typ Alice Cooper och Whitesnake... men så jäkla bra är de ju inte..

2006-03-21 @ 17:55:56
URL: http://detsofistiskamanifestet.webblogg.se
Postat av: S

hm, du har stor poäng i det mesta där... nåväl. Och jag kanske får he Opeth en chans då. Förresten, apropå maidenbijetter, du kan inte köpa svart? Iofs jäkligt dyrt men det borde väl finnas att få tag på iaf? ...om du nu så gärna vill se dem.

2006-03-21 @ 22:44:00
URL: http://detsofistiskamanifestet.webblogg.se
Postat av: Mike

Katarina: Haha, vilka fördomar ;)

2006-03-21 @ 23:04:03
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: Jarno

Först vill jag bara säga att Opeth är världens bästa band, och sedan tycker jag att det är kul att fler än jag bloggar om dasspapper. Och vad fan ska man med Maiden-biljetter till, när man kan se Whitesnake på SRF?

2006-03-21 @ 23:25:51
URL: http://www.afairjudgement.com
Postat av: Mikael

Jarno: Ja opeth är jävligt bra, fast världens bästa? Såså, nu ska vi inte ovördriva ;) Japp, dasspapper borde ju alla blogga om. Men jag ser inte ner på nån, de vet helt enkelt inte bättre. Lugn, en vacker dag inser de också. Jadu, varför nöja sig med en del kakan när man kan ta hela skiten och se båda?

2006-03-22 @ 09:20:34
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: Katarina

Det är inga fördomar, jag har faktiskt forskat! :P

2006-03-24 @ 19:17:08
Postat av: Mikael

Katarina: Haha, ojdå... du vinner, jag är överbevisad! :)

2006-03-28 @ 17:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback