Past few days

Webblogg har skumat lite och igår gick det inte att skriva. Smisk på dem.

Under helgen var jag i pultviken som ligger ganska exakt mellan kommungränserna Luleå/Piteå och hjälpte farsan sätta upp stuga. Fick nästan upp allt timmer - bara 3 varv kvar eller nåt. Det var helt okej. Första gången jag var där på två år så det hade hunnit hända lite där också.

Var och tränade första gången idag på vet inte hur länge. Hade tappat en massa i styrka nu när jag varit sjuk. Hoppas att det inte är nåt som nån månads träning inte kan fixa. Annars har det väl inte hänt så där hemskt mycket. Har jobbat och såna tråkiga saker. Nästa vecka ska jag dock och provspela för gitarr i ett band från Luleå/Piteå. Det passar ju bra när jag flyttar dit om bara nån månad, förutsatt att jag kommer in på nån av utbildningarna. Men det måste vara jävligt osannolikt att jag inte skulle komma in på nån av dem. Senast 18 juli kommer beskedet, det blir säkert bra. Jag ska bli ljudtekniker! Mwahaha.

Har kollat på en massa fina gitarrer och förstärkare också. Oh, snart ska jag köpa. Typ denna ska jag kanske ringa på imorn:



Åh fan vad snygg den är. Och kostar ju inte billigt heller. Men det är en gibson som jag velat ha i hundra år. Måste man så måste man. Oh, heaven on earth. Sen behöver jag aldrig köpa gitarr igen.

Soundtrack of this blog
Bon Jovi - Complicated

Andra bloggar om:
, , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Gibson är fan den enda gitarren för mig! Vet inte vad det är, men man blir nästan knäsvag när man ser en. Det måste vara formerna eller designen. Men samtididigt är det den gitarr mina polare gillar minst. Sitter på en Fender gura och en sketen liten Peavey förstärkare på nån futtig liten watt.

Postat av: Mikael

Tomczek: Ja, Gibson Les Paul is the shit. Just Les Paul, deras andra modeller tycker jag inte kommer i närheten. Första året jag spelade gitarr tyckte jag les paulen var bland det fulaste jag sett men sen dess har den bara vuxit i mina ögon och nu måste jag ha en. Jag har också haft en fender men jag sålde den och köpte min Jackson som jag har nu :)

2006-07-06 @ 21:36:22
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback