heading for the top

Var just på marknaden här i stan med Niklas. Köpte fem asian-vison filmer för 200 spänn. På CDON är de flesta dyra så det kändes bra. Sen käkade vi skräpmat på pizzeria-amanda och nu sitter jag här. Shit, vad man käkar skräpmat nuförtiden. Men snart ska jag iaf och träna lite för att lätta på samvetet. Och eventuella extra kilon.

Igår var det provrep med ett band från Luleå och det gick väl helt bra. Önskar att jag hade haft min gibson och en fetare stärkare bara så hade det varit mer rock n roll. Får se hur det blir med hela pankakan. Det kändes iaf bra och så - sångare och trummis var båda övertrevliga.

One way or another I'm heading for the top. And I'll rock 'til I drop.

Justja. På tal om min gibson så fick jag den igår. Fast jag tog inte med den på repet eftersom att jag inte hunnit testa den, plus att jag måste byta strängar och kanske intonera om den. Så jag tänkte att jag tar gamla guran ändå, fast sen fick jag låna en gibson SG som var tokskön.

Nog om det. Jag håller fortfarande på att fixa lägenhet i Piteå och idag faxade jag mitt antagningsbesked till pitebo. Hoppas det blir lite framsteg nu. Enligt dem så ska det vara svårt att bli utan lägenhet om man är aktiv och försker fixa en. Men med min ytterst tveksamma tur så har jag lärt mig att inte ta något förgivet. Det går som det går helt enkelt.

Det här ska ju förresten föreställa en film/musik-blogg, och det känns som att jag bara skriver om mig själv. Kanske beror på att det dyker upp så lite film och musik nuförtiden som man tycker är värd att skriva om. Men jag ska åtminstone försöka lite bättre i framtiden. Kan ju skriva om gamla skivor också iofs.

Över och ut.

Soundtrack of this blog
Whitesnake - Crying

Andra bloggar om:
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Ja, denna blogg är alltför egoistisk nu! =)
Hehe, skojar bara! Låter toppen med provspelning. Vad är det för band, typ av musik?

Postat av: Mikael

Haha, jag vet! Hädanefter ska varannat inlägg ha direkt koppling till musik eller film. Hoppas jag.
Det är ett rockband som spelar nja... decide for yourself :) www.tumblingtrice.com
tung-gung!

2006-07-19 @ 23:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback