Vinyl = metaaaal

Helgen slut. Det har inte hänt så mycket. Kan bero på att jag jobbat hela helgen. Nåja, det blir lite klirr i kassan iaf. Eller vid närmare eftertanke så kanske det inte alls blir så mycket klirr då jag köpt vinyler av en dude som alltid kommer in när jag jobbar. Alltid när jag köpt en skiva, så kommer jag på nåt annat, och så frågar jag har du "den och den" skivan. Och så har han oftast nåt och så måste jag köpa nästa dag igen, hehe. Nu har han till och med börjat ringa dit och fråga när jag jobbar.

Jag tror att jag har över 100 vinyler nu. Respect. Jag måste fan gå igenom alla för ibland måste jag tänka "hmm, ska jag köpa den där, eller har jag den redan... hum?". Nästa mål jag har är Cash "american"-skivorna, som jag såg på tradera för ett tag sen men då kändes det som att jag behövde hålla igen lite med slösandet. Sen vill jag ha Iron Maiden "Best of the beast"-boxen på LP också. Såg den på Ebay idag, det fanns bara en auktion. 80 dollar, och 6 dagar kvar. Err.

När jag tar över världen så ska jag skrota alla cd-skivor och fixa bort mp3 tekniken. All inspelad musik skulle bara finnas på vinyl, muahaha. Rolig tanke, fast jag skulle nog själv inte klara mig utan min iPod när jag springer osv. Sweet invention. Hur som helst så borde alla äga vinyler och en vinylspelare. Det är mer feeling. Fatta, på vinyler är musiken ristad in i spår. Ingen vinyl är likadan som en annan, alla är unika. CD skivor är bara digitala ettor och nollor. Vinyler är mer levande, och det känner man också i ljudet. Det kanske inte går att förklara men det är nånting speciellt med vinyler. Det är metal.

Anyway, nu ska det kollas på lite lost och sen sova. Oyasumi nasai.

Over and out.

Tears for fears - Mad world
Judas Priest - Between the hammer and the anvil



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback