Vart tog all snö vägen?

Svar: Japan.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,758716,00.html

Det är ju sjukt. Men jag har förståelse för att man vill till Japan. Till och med för snön. Inte undra på att vi har så lite snö här när all snö dragit till Japan. Imagine: 4 meter snö på gatan. Respect. Jag skulle fan nästan ha snö ända upp till mitt fönster här. Det skulle vara som Waterworld med Kevin Costner fast med snö istället för vatten, "Snowworld", och utan Costner så klart. Skoteråkarna skulle nog inte klaga. Skulle ju fan kunna hoppa på hustaken. Men seriöst, naturkatastrofer hit och dit. Undra vad som kommer näst? Säkert har vi tornados här i Happis snart. Skulle inte förvåna. In nå mer.


Sjukt!

Har spenderat senaste timmen på att kolla japanska musikvideos på youtube.com. Hittar typ allt på alla banden. It's never been this easy before. Cheers to youtube!

Justja. Det presenterades ju ett till band till Sweden Rock: "Venom". Det var ingen större hit. Men jag ska nog se dem om jag inte gör nåt annat. Har bara en låt i huvet med Venom, "In league with satan". Alla sjöng den för nåt år sen. Jag minns inte varför. Nu får det fan börja komma lite nyare metal-band till srf. Damn it.

Imorn är det Dark border metal festival på folkan som SveFi anordnar. Cryptic och No Armor spelar så det blir att dra dit och kolla. Undra om det kommer nåt folk. Det är ju Happis ändå. Tveksamt. Var inte så där ruggit mycket på Nordic Rage i Boden heller med kända band och allt. Men vi har ju alla Suomalaiset iofs. Cryptic och Necro verkar ha sin lilla beundrarskara. Haha :]

Lyssnade på konserten från stadion 2003 med Iron Maiden idag. Fick rysningar hela tiden. Man får tillbaks lite av samma sinnesstämning som man hade när man var där. Bästa konserten jag varit på nånsin. 33000 pers, alla sjunger med. MAIDEN MAIDEN MAIDEN MAIDEN!!. Det sägs att Bruce fällde en tår när han satte sig på monitorn medan hela publikhavet hyllade dem. A once in a lifetime experience. The Clansman också, som är grymt Braveheart-inspirerad. Alla sjunger FREEEEEEEEEEEDOM!!! Och sen The Trooper, Fear of the Dark, Revelations m.fl. Det är varmt, trångt, luften är varm och man är törstig som om man vandrat i Sahara 5 dagar. Så jävla underbart.

Take me back. Eufori.

Nu ska jag värma micropizza. Mozarella. Later!

Johnny Cash - Folsom prison blues
Iron Maiden - The Clansman
Deep Purple - Burn
X - Japan - Dahlia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback