Tisdag of nothing

Dagen kan sammanfattas som trummor, lost och träning. Mer har jag nog fan inte gjort, inget nämnvärt iaf.  Tacka gud för TV-serier dagar som den här. Småfint. Synd bara att man ser så lite kanaler här (ettan, tvåan, fyran och finska kanalerna), man kanske borde fixa en boxer eller nåt men det känns lite onödigt när jag ändå flyttar om typ ett halvår. Tur att man får snylta TV hos päronen ibland. Livet är inte lätt utan femman.

Jag installerade nåt Macromedia-paket idag med bl.a. DreamWeaver 8 och senaste Flash, så jag tänkte som att jag skulle börja lära mig flash sakta men säkert, och kanske smälla ihop någon sexig hemsida helt i flash en vacker dag. Får se hur det blir med det. Disciplinen är inte den bästa just nu. Iofs så är den aldrig det. We'll see.

Småbra när man fick en värdecheck från statoil på 100 spänn idag. Mindre bra när jag direkt efter det upptäckte att jag fått 150 spänn att betala för att jag missat en tandläkartid. Motherfucker. Det tar alltid ut sig på nåt sätt. Lönen kom iaf idag, lite tröst är ju det. Den var dock inte så fet som den brukar vara. Jag måste seriöst börja jobba mer.

Imorn ska jag vara lite produktiv och ta tag i saker som jag måste göra. Måste börja plöja igenom högskolorna och universiteten lite smått så det inte blir feta stressen sen när man ska skicka in ansökningarna. Grafisk design eller musikproduktion låter som nåt för mig. Kan hända att jag bara läser fristående kurser första året. Vettefan hur det blir, orkar inte tänka på det. Fast jag borde. Damn.

Anyway, nu ska det sovas. Jag har börjat bli duktig på senaste tiden. Sällan jag är vaken längre än till 0100. Man känner faktiskt lite skillnad. Tänker klarare osv. Jag läste nånstans att det kan ha med dagsljus att göra. Man behöver typ ljus för att må bra, annars blir man lätt deprimerad eller nåt sånt. Såg på nordnytt för länge sen att de hade inrett helt vita rum på Kalix-sjukhus, där folk fick sitta och chilla. Helt tyst var det också, och man hade på sig helt vita kläder. Jag har nog dock en jävligt bra bit kvar innan jag drar dit, haha. Jag säger bara placebo om det.

Oysaumi Nasai!

The Shins - Know your onion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback