Open your eyes

Kollade just Vanilla Sky med Tom Cruise. Den gick på fyran. Vet inte hur många gånger jag sett den nu, men jävligt bra film iaf. Det är också en sån där smart film där alla pusselbitar fallar på plats så där snyggt i slutet. Jag gillar såna filmer. MMMMM till Vanilla sky.


Tom Cruise i Vanilla Sky

Det är ungefär sån där Tom Cruise/Brad Pitt-form som jag har som mål med min fys-träning. Vill inte bli någon ruggig Arnold-biff. Not my cup of tea.

Sedan har jag sysslat ganska mycket i Cubase under dagen. Mina låtar börjar bli ganska färdiga nu, måste bara spela om solon och smådetaljer. Tror det kommer bli jävligt bra när man får sång inspelat, när det nu blir. Inom en snar framtid får man hoppas. Jag borde spela in sången själv också så har jag gjort precis allt själv; mixning, mastring, inspelning och så har jag ju skrivit låtarna själv också. Ett soloprojekt är ju aldrig fel. Skulle vilja vara till en fotostudio och ta lite proffisga promobilder med gitarren och så. Skulle vara tungt nice.

Mycket mer har man inte gjort. Var hem till marielund för att käka och basta och sen har jag också varit förbi hos Nicke en sväng. Kollade tv och sånt. Jag grävde fram alla mina Sweden Rock i marielund också. Blev en ganska fin bunt. Ska börja läsa artikelserien "hårdrockens historia" som börjar 1966 och slutar nångång på 90-talet skulle jag tro. Det är ganska mycket att läsa, men kul är det.

Nu ska jag sleepa. Oyasumi nasai!

Breaking Benjamin - Skin
Static x - The Enemy
Metallica - One


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag kollade också Vanilla Sky :)

2006-01-16 @ 01:30:33
Postat av: Mikael

What a pleasant coincidence :) Hur går det med japanskan?

Postat av: Katarina

Har faktiskt inte börjat ännu. :S Mina lektioner slutar dock nästa onsdag, så jag planerar att ha tillräckligt med tid för roliga saker då.

2006-01-16 @ 09:04:22
Postat av: Jarno

Se "Abre Los Ojos" istället. Vanilla Sky är nästan en rak plagiering av det spanska originalet.

2006-01-17 @ 01:42:01
URL: http://www.afairjudgement.com
Postat av: Mikael

Jarno: Tack för tipset. Har inte hört talas om filmen, men om tillfälle ges så ska jag se den!

2006-01-17 @ 08:47:47
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback