Lost

Nu är första säsongen av "Lost" officiellt avklarad. Väldigt bra serie måste jag medge, men känns ibland som att det går ganska segt framåt. Hörde nyss av vännen att serien ska vara 6 säsonger lång, och den är inne på andra säsongen just nu. Alltså är jag 23-24 år gammal när sista säsongen är färdig, förutsatt att man räknar ett år som en säsong. Damn, jag känner mig gammal bara jag tänker på det.

Lite kommentarer om serien då. Det första jag lade märke till var att det inte var nåt intro där alla karaktärer presenteras, och inte heller något outro med credits. Det enda man får se är ordet "Lost". Bara det är väl lite häftigt. Eget iaf. Jävligt skönt när man slipper spela förbi långa intron när man kollar en massa avsnitt efter varann. Konceptet är väl inte direkt nåt banbrytande men det känns väldigt välproducerat. Ett flygplan crashar och ungefär 45 pers blir strandsatta på en ö. Första dygnen väntar de på att bli räddade men inser snart att ingen kommer att komma. Snart går det upp för dem att det inte är vilken ö som helst de hamnat på samt att de inte är ensamma på ön. Serien känns lagomt psykisk och djup. Jag skulle nog klassa den som thriller. Under seriens gång får man lära känna några karaktärer genom flashbacks i deras liv. Till större delen dygnen före crashen. De flesta har en ganska speciell historia bakom sig. Mycket detaljer som läggs fram tidigare i serien makes no sense, men får så småningom sin förklaring. På det sättet känns serien ganska smart. Sådant som hänt i början och då inte tycktes ha någon betydelse blir några avsnitt senare essentiellt i allra högsta grad.

Sum summarum: Mycket bra serie. Något beroendeframkallande. Se den.


Kommentarer
Postat av: MYY

Ja håller med dej! Lost är en jättebra serie! Helt enkelt BÄST!

2007-03-01 @ 09:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback