Lite tankar angående blodpudding

Imorse var jag ner och spelade trummor, det var ganska nice. Lite skit att hälften av grejerna inte var på plats, så jag satte upp ett par cymbaler och sen dubbelpedalen på plats. Jes tänkte jag, nu kan jag äntligen spela lite. Jag smällde på min iPod och 10 min senare tog batteriet slut. Typiskt. Nåja, vännen som äger trummorna sparar iaf lite energi när han slipper sätta lite grejer på plats.

Det var en ganska seg dag idag. Började kolla serien "Lost" efter att folk rekommenderat den. Den ska vara skitbra, säger de. Jag återkommer med lite kommentarer när jag kollat några avsnitt.

Idag käkade jag blodpudding. Det är fan en konst att steka blodpudding, tur att man har en mamma som är proffs på det. Det blir alltid perfekt när hon steker. För det första måste man skära lagom tunna skivor och sen måste man steka dem lagom länge osv. När jag testade göra själv så blev mina skivor helt osymmetriska och resultatet blev inte så där jättebra. När syrran skulle steka förra veckan så blev skivorna så tunna så att det var som att käka chips eller knäckebröd eller nåt. För tjocka skivor är bland det äckligaste som finns. Skolans blodpudding är ett praktexempel på hur blodpudding inte ska vara. Fy fan. Det är nog inte så många som gillar blodpudding bland de yngre generationerna som jag själv tillhör. Jag gillar iofs bara blodpudding när mamma lagar. Aldrig har tillagning varit så viktig som när man lagar blodpudding. Mark my words.

Ääh, nu ska jag sova. Får se vad man hittar på imorn. Jag vill jobba, tro det eller ej. Must... have... cash.

Bruce Springsteen - The River
The Shins - So says I


Kommentarer
Postat av: Y

Japp, det är verkligen en konst. Jag har numera klarat provet och gör mycket god blodpudding. Inte att underskatta när man äter med stekt bacon eller kassler och naturligtvis min egenhändigt kokta lingonsylt.

2006-01-24 @ 00:13:19
Postat av: Mikael

Det låter bra! Mamma kokar också egen lingsonsylt, det är nog det ultimata till blodpudding :)

2006-01-24 @ 09:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback