Honto ni sugoi!

Sjukt sugen man blev på att fixa en systemkamera när man kollar en massa bilder på nätet som div. hobbyfotografer har tagit. Ser väldigt nice ut kan man konstatera. Har kollat på en Nikon D50 ett tag och den verkar vara ganska ruggig enligt de flesta recensenterna. Inte så där mega turbo-dyr heller. Man beställer ju lätt från andra sidan Atlanten, inte långt ifrån halva priset jämfört med vårt dyra Sverige. När jag har lite mer pengar och det känns okej att bränna några k så sure, då ska jag ha min efterlängtade digitala systemkamera. Man kanske kunde köpa en analog också? Det är ganska metal med rullar, framkallning och hela kittet. Det är ju också en konst i sig. Frilansfotograf är ett av mina drömyrken. En vacker dag kanske? Yosh!


Någon som vill donera några tusen till mig i förebyggande ändamål?

Jobbade på förmiddagen idag. Det var två dudes från handels på t-skolan som praktiserade, så under fyra timmar blev de mina trogna disciples from hell. Jag utbildade dem i den nobla konsten att använda kassan, räkna pengar osv. Tiden gick ovanligt snabbt. Sweet.

Jag har kommit fram till att jag borde bli börsmäklare eller nåt. För ungefär ett år sen gav min käre far mig uppgiften att sköta hans fonder på ett av hans pensionskonton, "så att jag skulle lära mig". Det kommer typ in en summa i månaden och så får jag köpa vilka fonder jag vill för det. Hur som helst så har jag snart dubblat värdet på alla pengar som kommit in dit på kontot. Kick ASS! Nu måste jag bara övertala honom att jag ska få halva vinsten sen om några år när man får ut pengarna därifrån. Heheeee :]

Weho! På fredag presenteras ett till stort band till Sweden Rock, som "garanterat blir en stor överraskning för alla". Något nice. Fan bara det inte blir mer blues. Finns redan tillräckligt av det. Jag lekte med tanken att det skulle vara Iron Maiden, för det skulle då fan överraska mig. Men det var inget headliner-band och om Maiden skulle komma så skulle de lätt vara största bandet där. Man kan ju drömma, skulle iaf vara nice som fan att se dem igen. Skulle bli tredje gången! Up the irons! "Världens bästa band" som dismember också konstaterade på Nordic Rage. Sen lekte jag med tanken att Sentenced skulle komma för det skulle fan vara överraskande för att de lagt ner för några månader sen. Fan vad nice det skulle vara. Edguy får också komma. Ska vara jävligt bra live har jag hört. Fast allt duger säkerligen när man är drunk. Hellfueled vill jag också se. Fan, när jag är rik ska jag starta min egen festival. MIKEFEST, SWEDEN MIKE FESTIVAL eller  WOODMIKE. Fan vad jag är bäst på det här. Erkänn.

Nya bleach kom också idag. Bleach is the shit.

Oyasumi nasai.

Iron Maiden - The thin line between love and hate
Hellfueled - Born to Rock
High nad mighty color - Sweet Escape


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback