Crap crap craaaaaap

Härligt. Jag han skriva en massa nyss, men sen så råkade jag dunka in musen i sidan på tangentbordet, och musen har en sån där bakåt-knapp och den åkte ju självklart in. Så mozilla backade och som en bonus så hängde sig mozilla också så att jag var tvungen att avsluta. Allt försvann. Kul, nu måste jag börja om. Anger management...

Anyway. Jag var duktig idag och städade samt diskade lite. Det ser ovanligt civiliserat ut här i mitt rum nu. Har spelat om några gitarr spår på några av mina låtar också. Det lät faktiskt lite tajtare och bättre. Fick värsta idén idag: jag ska spela in lite gitarrporrs-låtar med syfte att jag ska lära mig mixa, fixa sound och slipa gittartekniker lite. Tänkte börja med att spela in "Steve Vai - Tender Surrender" och sen efter det får man se vad man vill spela in. Steve Vai är min hjälte. Det finns fan ingen mer kreativ gitarrist. Vettefan om det finns nån mer tekniskt skicklig heller. Jag är skeptisk till att han är människa. Tror han kommer från nån annan planet och har kommit hit för att visa mänskligheten hur man ska hantera en gura.


Världens bästa gitarrist?

Ska läsa in mig på ljudteknik nu när man har tid. Tror ändå det är nåt sånt jag kommer jobba med sen i framtiden. Det var btw en kille på helgon som hade skrivit en ganska bra ljudteknikskurs i sin dagbok. Jag lärde mig en massa nytt som jag aldrig tänkt på. Cheers till den duden!

Nicke kom förbi lite senare. Vi var till marielund där jag käkade och sen grävde vi fram ett tält också som vi hade tänkt ta till sweden rock, men det var tydligen för litet. Bara för 2 pers, men det duger väl som back up iaf. Bäst av allt var att det stod LAPIN KULTA skitstort på det. Respect!

Sen kollade vi "The Marksman" med Wesley Snipes. Det var lite Rambo-känsla vilket var nice. Jag ger den MMMM. Har nästan kollat färdigt Samurai Champloo också. Har väl 5 ep eller nåt sånt kvar. Very good anime iaf. Hann slipa på japanskan lite också, jag lärde mig veckodagarna för typ femte gången. De hinner alltid falla i glömska men nu ska jag komma ihåg. Säger vi.

Nu sleep. Oyasumi nasai.

Garth Brooks - Friends in low places
Highway 101 - Whiskey, if you were a woman
Clint Black - Killin' time


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback